Peugeot
2024 PEUGEOT 9X8 IMOLA’DA İLK YARIŞINA ÇIKIYOR!
16.04.2024
  • 2024 PEUGEOT 9X8 IMOLA’DA  İLK YARIŞINA ÇIKIYOR!

2024 PEUGEOT 9X8 IMOLA’DA İLK YARIŞINA ÇIKIYOR!

Team Peugeot TotalEnergies’in yeni 2024 PEUGEOT 9X8 yarış otomobilleri, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nın (WEC) ikinci turu olan 6 Saatlik Imola yarışına katılıyor. İlk kez gerçek bir yarışta sahne alacak olan 2024 PEUGEOT 9X8, bir yıllık geliştirme süreci ve yaklaşık 8.000 kilometrelik pist testlerinden sonra 25 Mart'ta tanıtılmıştı. Team Peugeot TotalEnergies, Katar'daki heyecan verici açılış yarışının ardından, yeni yarış araçlarıyla birlikte İtalya’da güçlü bir dönüş yapmayı hedefliyor. Yeni ve dikkat çekici “Aslan başı” görünümüyle büyük oranda yeniden geliştirilen 2024 PEUGEOT 9X8, yeni arka kanadıyla tamamlanan daha akıcı ve dinamik siluetiyle temel DNA'sını korurken performansı yeniden yorumluyor.

PEUGEOT için İtalya, dayanıklılık yarışları konusunda son derece özel bir yer. Bu kadar özel olmasınının sebebi, Team Peugeot TotalEnergies’in ilk kez 2022 yazında FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası yolculuğuna Monza'da başlamış olması. Bu başlangıçtan sadece bir yıl sonra Peugeot 9X8 aynı pistte ilk WEC podyumunu elde etti. Ayrıca Peugeot Sport 2011 yılında 6 Saatlik Imola yarışında ilk iki sırayı elde ederek unutulmaz bir zafere ulaşmıştı. Şimdi ise yeni bir otomobil olan 2024 Peugeot 9X8, ilk kez sahne alacağı yarış için bu piste çıkacak.

2024 Peugeot 9X8’in ilk kez sahne alacağı Monza’daki yarışı değerlendiren Peugeot Sport Teknik Direktörü Olivier Jansonnie, “Nasıl hissediyorum? Her şeyden önce, bir yılı aşkın süredir iki cephede başarılı işler ortaya çıkardığımız için çok gurur duyuyorum. Tasarım ve operasyon ekiplerimiz, 2024 PEUGEOT 9X8'i geliştirirken spor programımıza bağlı kalmak üzere 2023 versiyonu üzerinde olağanüstü bir çalışma yaptı. Güvenilirlik ve aerodinamik açısından öğrendiğimiz her şeyi ve 2023'ün ortasından itibaren geliştirme aracında test ettiğimiz yeni lastikler hakkında edindiğimiz bilgileri de içerecek şekilde, ayrıca yıl içinde değişen teknik özellikleri de göz önüne alarak geliştirme çalışmalarımızı sürdürdük” dedi.

2024 Peugeot 9X8, İspanya'daki Motorland Aragon pistinde yapılan dayanıklılık testi oturumunun ardından 25 Mart'ta tanıtılmıştı. Ayrıca Aralık 2023'ün başlarında gerçekleştirilen ilk pist seansından bu yana aracın yaklaşık 8.000 km testi de tamamladı. Bu testlerde yapılan ek dayanıklılık çalışmaları, güç-aktarma sistemi gibi belirli mekanik bileşenlerin güvenilirliğinin artmasına da yardımcı oldu.

Otomobilin Imola için hazır olduğunu düşündüğünü belirten Olivier Jansonnie, “Daha önce FIA WEC'de kullanılmayan ve çok iyi bilmediğimiz bir pist. Pistte herhangi bir test yapmadık ancak bu durum Katar'da da geçerliydi ve orada hızlıydık. Dolayısıyla bu konuda pek endişelenmiyorum. Simülatörde yaptığımız çalışmalarda Imola'nın yere basma gücü yüksek bir pist olduğunu gördük, Peugeot TotalEnergies Takımı, Emilia-Romagna'da bilinmeyene doğru maceraya atılıyor olabilir. ancak takım, talihsiz olayların 93 numaralı aracımızın pistte kalmasına neden olduğu Katar'daki hayal kırıklığının ardından toparlanma konusunda istekli. Yine de PEUGEOT 9X8 ikinci sırayı almaya bu kadar yaklaşarak rekabetçi bir otomobil olduğunu kanıtladı” dedi.

Ayrıca 2023 PEUGEOT 9X8 örneğinde kurulumu geliştirmek ve araçtan en iyi şekilde yararlanmak için çok zamanları olduğunu söyleyen Olivier Jansonnie, “2024 PEUGEOT 9X8 örneğinde ise hâlâ öğrenecek çok şeyimiz var. Hangi ağırlık ve güçle yarışacağını bilmediğimiz için doğru bir resim elde etmek hâlâ zor olsa da, otomobilin doğası gereği daha hızlı olduğunu biliyoruz. Rakiplerimize karşı ilerleme kaydettiğimizden eminiz, ancak bunun ne kadar olduğunu henüz bilmiyoruz. Bunu, ilk birkaç yarıştan sonra söyleyebileceğiz” ifadelerinde bulundu.

2024 Peugeot 9X8, yeni "Aslan başlı" görünümüyle WEC'in İtalya ayağında ilk kez yarışa çıkacak. Bu olayı kutlamak adına Peugeot tasarımcıları PEUGEOT 508 PSE için aynı dış görünümü geliştirdi. PEUGEOT, WEC programının başlangıcından itibaren Hypercar ile markanın üretim modelleri arasında güçlü bir estetik bağ kurdu. Işık imzası, ön ızgaradaki logo ve dikkat çekici gövde rengi (2022’de Selenyum Gri ve 2024’te Okenit Beyaz) gibi bazı tasarım öğeleri, Hypercar ile PEUGEOT üretim modelleri arasındaki bu bağı yansıtıyor.

Peugeot Tasarım ekipleri, 9X8'in tasarımı ile markanın seri üretim otomobilleri arasındaki yakın bağı sürdürmek üzere, bu görünümü 508 PSE'ye uyarlamayı tercih etti. Seri üretim otomobil, yeni görünümüyle 19-21 Nisan'da Avrupa'da düzenlenecek şampiyonanın ilk turu olan Imola'daki FanZone'da tanıtılacak.

93 numaralı PEUGEOT 9X8 pilotu Mikkel Jensen,“Kariyerimin başlarında Imola'da Formula 3'te ve ardından 2021'de ELMS'de yarıştım. Harika bir pist, biraz 'eski tarz', çok sayıda düzlük ve oldukça büyük viraj bandı şeritleri var. WEC'deki çeşitlilik ve yoğunluk nedeniyle Hypercar sınıfında gerçek bir mücadele olacak. Aslında Imola'da yeni bir otomobil ile yarışacağız. Son birkaç ayda gelişimi çok heyecan vericiydi. Ancak hangi noktada olduğumuzu gerçekten bilmiyoruz, çünkü bir yarış ortamında 2024 PEUGEOT 9X8 hakkında öğrenilecek hâlâ çok şey var” değerlendirmesinde bulundu.

94 numaralı PEUGEOT 9X8 pilotu Paul di Resta, “Bu pistteki ilk deneyimimi yakın zamanda yaşadım. Imola dar bir pist, büyük viraj bandı şeritleriyle oldukça inişli çıkışlı. Katar’dan çok farklı. Tüm Hypercar'lar ve GT3'lerle birlikte pist oldukça yoğun olacak. Özellikle hava koşullarının değişmesi durumunda lastikler de büyük bir faktör olacak. Hazırlık açısından, yeni bir araçla şampiyonanın ikinci turuna çıkmak hiçbir zaman kolay değil. 2024 PEUGEOT 9X8 hakkında yavaş yavaş bilgi edineceğiz ve ilerleme kaydedeceğiz. Elbette ana hedefimiz olan Le Mans'a gözlerimizi dikeceğiz” dedi.

KAYDINIZ BAŞARIYLA ALINMIŞTIR

<%-- --%>