Peugeot
2024 PEUGEOT 9X8 IMOLA’DA PEUGEOT TOTALENERGIES TAKIMINA İLK PUANLARINI KAZANDIRDI!
21.04.2024
  • 2024 PEUGEOT 9X8 IMOLA’DA PEUGEOT TOTALENERGIES TAKIMINA İLK PUANLARINI KAZANDIRDI!

2024 PEUGEOT 9X8 IMOLA’DA PEUGEOT TOTALENERGIES TAKIMINA İLK PUANLARINI KAZANDIRDI!

Team Peugeot TotalEnergies’in yeni 2024 PEUGEOT 9X8 yarış otomobilleri, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nın (WEC) ikinci turu olan 6 Saatlik Imola yarışındaki ilk zorlu mücadelesinde etkileyici performans ve dayanıklılık gösterdi. Değişken hava koşullarına rağmen altı saatlik zorlu mücadelede Peugeot TotalEnergies takımına ilk puanlarını kazandırmayı başaran 2024 PEUGEOT 9X8, Imola gibi sürüş dinamikleri keskin bir yarış pistinde bile performansından ödün vermeyen bir yarış aracı olduğunu göstermiş oldu.

2024 PEUGEOT 9X8, ilk zorlu mücadelesinde etkileyici bir performans sergilemekle kalmadı, aynı zamanda dayanıklılığını da kanıtlamış oldu. Peugeot TotalEnergies Takımı, 2024 FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nda ilk puanlarını almak için cesaret ve kararlılık gösterdi. Start gridinde 14.ve 15. sırada yer alan 2024 PEUGEOT 9X8, zorlu virajları ve dinamik yapısıyla ünlü Imola pistinde 37 araçlık yarışa orta sıralarda başladı. Peugeot TotalEnergies takımının 93 numaralı aracında mücadele eden Nico Müller, Hypercar kategorisinde yer alan araçların arasından sıyrılırken, 94 numaralı aracın kokpitinde yer alan Paul di Resta arkadan darbe alarak ilk virajdaki kum havuzuna girdi.

94 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8 yarış boyunca bazı şanssızlıklar yaşadı. İlk virajda arkadan aldığı darbe ile büyük hasar aldı ve etabın ortalarında lastiği patladı. Paul di Resta, Loïc Duval ve Stoffel Vandoorne yaşananan talihsizliklere rağmen pes etmeyerek 2024 PEUGEOT 9X8’in cesaret verici performansını genel klasmanda önde bitirmek için kullandılar. Özellikle lastikleri doğru sıcaklığa getirmenin oldukça zor olduğunu belirten Stoffel Vandoorne, “Zor bir gün oldu. Yarışa en kötü zamanlamayla ve kaygan bir zeminde başladım. Otomobillerin her yerde kum havuzlarına doğru kayıyor olması çılgıncaydı. Yapacak hiçbir şeyimiz kalmamıştı. Bu yüzden geleceğe yönelik veri toplamak için farklı şeyler denedik” sözleriyle yarışı değerlendirdi.

Bu arada 93 numaralı araçta mücadele eden Nico Müller, Mikkel Jensen ve Jean-Eric Vergne, son derece istikrarlı performansları ve 2024 PEUGEOT 9X8’in güven veren dayanıklılığı sayesinde sıralamada yükselmeyi başardılar. Jean-Eric Vergne, ıslak zeminde ve yağış altında 2 numaralı Cadillac ile başa baş mücadeleyi kazandı ve ardından 2024 PEUGEOT 9X8’in üstün performansıyla 38 numaralı Porsche’yi geçerek dokuzuncu sıraya yükseldi. Islak zeminde mücadele etmenin zorluğundan bahseden Jean-Eric Vergne, “Yarış başlangıcı ıslak zeminde oldukça zorlayıcıydı. Düzlüklerde bile birkaç noktada aracın kontrolünü kaybedeceğimi sandım. Ardından hızım arttı. Ekip beni, Slick lastikler için doğru zamanda pite aldı” dedi.

Yarışı dokuzuncı sırada tamamlayan 93 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8, Team Peugeot TotalEnergies’in bu sezondaki ilk puanlarını almasını sağladı. Sıralamalara tam olarak yansımasa bile 9X8’in 2024 versiyonu puan alarak İtalya’da önemli bir gelişme gösterdi. Sezonu puan alarak açmak takımın otomobilin geliştirilmesi ve hafta sonu boyunca zorlu mücadelelere konu olan ikonik Imola pistinde gösterdiği çabalar için bir bir ödül niteliği taşıdı.

Takımın lastik değişimi açısından stratejisini gayet iyi yönettiğini belirten Peugeot TotalEnergies Teknik Direktörü Olivier Jansonnie, “94 numaralı aracımıza startta arkadan çarptılar. Bu çarpışma aracın gövdesinde ciddi bir hasar meydana getirdi. Aracın onarımını iki aşamada gerçekleştirdik. Bunlardan birinde güvenlik aracı piste çıktı. Biz de mümkün olduğu kadar uzun süre lider araçla aynı turda kalmaya çalıştık. 93 numaralı araçta yarış sırasında incelememiz gereken bir debriyaj sorunu yaşadık. İlk 10’da yer almak için özellikle lastik değişimi açısından stratejimizi iyi yönettik. Açık söylemek gerekirse, Spa Francorchamps’ta sıralamarda daha iyi performans göstermemiz gerekecek” ifadeleriyle yarışı değerlendirdi.

93 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8’te mücadele eden Nico Müller, “ Başlangıçta, pistteki bazı pilotlar gerçekten çok fazla risk aldılar. Ancak şans eseri beladan uzak durmayı başardım. Daha sonra otomobili sıfırlamak zorunda kaldım ve bu da çok zaman kaybetmemize neden oldu. Hızım iyiydi. Hedefimiz yarışı puan alarak bitirmekti ve bunu da başardık. Hava koşulları zordu, ancak takım odaklanmıştı ve lastik stratejisi konusunda doğru kararları verebildik” dedi.

94 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8’te mücadele eden Loïc Duval, “Açılış turunda bir kaza yaşadık ve yaşadığımız kaza kaçınılmaz olarak yarışın geri kalanını etkiledi. Çok sayıda bayrak olmasına rağmen etabın ilk bölümü iyi geçti. Hızım gayet iyiydi. Bir noktada frenleme sırasında lastikler kilitlendi ve sol ön lastikte düz bir nokta oluştu. Bu nokta daha sonra patladı. Bizim için karmaşık bir yarıştı. Aracın dengesi ve pistteki tutarlılığımız açısından olumlu bir hafta sonuydu” ifadelerini kullandı.

KAYDINIZ BAŞARIYLA ALINMIŞTIR

<%-- --%>