Peugeot
PEUGEOT 2023 GLOBAL SATIŞ SONUÇLARINI AÇIKLADI!
26.02.2024
  • PEUGEOT 2023 GLOBAL SATIŞ SONUÇLARINI AÇIKLADI!

TEAM PEUGEOT TATALENERGIES YENİ SEZONA KATAR’DA START VERİYOR!

Team Peugeot TotalEnergies, iki adet 2023 versiyon PEUGEOT 9X8 ile FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nın 2024 sezonuna 24-25 Şubat tarihlerinde açılış yarışı ile başlayacak ve ardından 2 Mart'ta Lusail'de Katar 1812 km yarışına katılacak. Takımın ikinci tam sezonu, zorlu rakabet ve takvime eklenen sekizinci ayakla heyecan verici bir yıla sahne olacak. Takım, Mikkel Jensen, Nico Müller ve Jean-Eric Vergne'in kullandığı 93 numaralı otomobil ve Paul Di Resta, Loïc Duval ve Stoffel Vandoorne'un kullandığı 94 numaralı otomobil ile geçen sezon öğrenilen derslerden en iyi şekilde yararlanarak Imola'daki bir sonraki turda (21 Nisan) 2024 versiyonuyla değiştirilmeden önce, 2023 PEUGEOT 9X8'den en iyi şekilde yararlanmayı hedefliyor.

Team Peugeot TotalEnergies ile birlikte dokuz üreticinin yer aldığı ve en az 19 Hypercar yarış otomobilinin yarıştığı heyecan verici FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın yeni sezonu 24-25 Şubat tarihlerinde Katar’da start alıyor. Şampiyonaya olan rekor katılım ise oldukça rekabetçi ve çekişmeli bir sezona işaret ediyor. Lusail Uluslararası Pisti'nde (5,38 kilometre) gerçekleşecek olan yaklaşık 10 saatlik yarış, 2024 FIA WEC sezonu için heyecan verici ve bir o kadar da zorlayıcı bir başlangıca işaret ediyor. Sezonun ilk yarışı, Le Mans 24 Saat yarışının ardından yarış takvimindeki en uzun ikinci yarış. Özellikle yüksek sıcaklığın hayati bir rol oynaması beklendiğinden, lastikler kadar ekipler ve araçlar için de zorlu bir test olacak. Ekip, sezon dışı dönemde iki farklı zorlukla mücadele etti. Bir yandan Nisan ayında Imola'ya zamanında hazır olmak üzere 2024 PEUGEOT 9X8 için belirlenen zorlu yol haritasını takip ederken, diğer yandan 2023 PEUGEOT 9X8'i geliştirmeye devam etti. Bu nedenle ekip, son derece kararlı ve rekabetçi bir yaklaşımla Katar’a hazırlanıyor.

“Zorlu bir yarış olmasını beklediklerini ifade eden Peugeot Sport Teknik Direktörü Olivier Jansonnie, “Güvenilirlik önemli bir faktör olacak. Öte yandan 2023 PEUGEOT 9X8'in denenmiş ve test edilmiş bir otomobil olduğunu ve geçen senenin sonunda Fuji ve Bahreyn'de güvenirliğini kanıtlamış bir otomobil ve bunu biliyor olmanın avantajına sahibiz. Faktörler, güvenilirlik ve strateji açısından temiz, hatasız bir performans sergilememiz gerekecek. Bunu başarabilirsek, koşulları en iyi şekilde değerlendirebiliriz. Pistte performansımızı daha da geliştirmemize yardımcı olacak bazı yeni unsurlara sahibiz. Her durumda mümkün olan en iyi sonucu almaya kararlıyız.” dedi.

Yeni araçlar öncesi son yarış olacak!

Pist birçok yarışçı için yeni olsa da, herkes sezonun ilk yarışından önce düzenlenen açılış yarışı sırasında pisti kavrama ve olayların akışına hakim olma şansına sahip olacak. Peugeot Sport ekip üyeleri de altı pilotun sırayla direksiyon başına geçeceği yeni sezona simülatörde tam anlamıyla hazırlanıyor. Pilotlar, kış tatilinin ardından hem pistin hem de PEUGEOT 9X8'in inceliklerini öğrenme fırsatı bulacak. Mühendisler ise aracın ayarları üzerinde çalışabilecek ve farklı olası yarış senaryoları planlayabilecek. Böylece ekip pistte herhangi bir olasılığa hızlı bir şekilde tepki verebilecek. Ekip, Imola'daki bir sonraki turda (21 Nisan) 2024 versiyonuyla değiştirilmeden önce, 2023 PEUGEOT 9X8’lerden en iyi şekilde yararlanmayı hedefliyor.

Belirsiz olan ise start gridindeki farklı otomobiller arasındaki Performans Dengesi (BoP). BoP hakkında değerlendirmelerde bulunan Stellantis Motorsport Kıdemli Başkan Yardımcısı Jean-Marc Finot, “Sezonun ilk yarışı öncesinde performans dengesinde yeni ayarlamalar yapılacak. Katar'da yarışacak Peugeot 9X8, 2023'ün son yarışlarında yarışan araçla aynı araç olacak. Bu nedenle BoP açısından en iyi rakiplerin performansına daha yakın konumlanmak çok önemli. Dolayısıyla biz liderlik için çabalıyor ve mücadele ediyoruz. Bu yaklaşım, yeni sezonun başlangıcında Team Peugeot TotalEnergies'deki herkesi harekete geçiren kararlılığı yansıtıyor.” dedi.

PEUGEOT 9X8 #93 pilotu Nico Müller: “Katar, hemen öncesinde düzenlenen Açılış Yarışı ile yoğun ve heyecan verici bir yarış olacak gibi. Kış boyunca hepimiz çok çalıştık ve takımdaki herkes çok iyi motive olmuş durumda. Başlamak için sabırsızlanıyoruz. Fiziksel açıdan hazırlıklarım çok iyi geçti ve kendimi eskisinden daha da zinde hissediyorum. Umarım bunu JEV ve Mikkel ile paylaşacağım PEUGEOT 9X8'de gösterebilirim. Takımdaki herkesle çok iyi anlaşıyorum. Ekip yapısını değiştirme kararı tamamen sürüş tarzlarımızla ilgili ayar tercihlerinden kaynaklanıyor. Sonuç olarak performanstan mümkün olduğunca az ödün vermemiz gerekiyor. Üçümüz güçlü bir dinamik oluşturacağız. Diğer iki pilot da çok hızlı ve aynı zamanda çok büyük rakipler. Ayrıca kişilik açısından da iyi bir karma olduğunu düşünüyorum.”

PEUGEOT 9X8 #94 pilotu Stoffel Vandoorne: “Yeni sezona başlamak için sabırsızlanıyorum. Bu benim Team Peugeot TotalEnergies ve çok iyi anlaştığım Paul ve Loïc ile birlikte ilk tam sezonum olacak. Son yarış olan Katar’da 2023 PEUGEOT 9X8'den maksimum verim almak için elimizden geleni yapacağız. Bizim için avantaj, iyi bildiğimiz ve tanıdığımız bir otomobil olması. Daha önce burada hiç yarışmadım ama açılış yarışı yönümü bulmama yardımcı olacak. Çok yüksek sıcaklıklar göz önüne alındığında, kesinlikle fiziksel olarak zorlu bir yarış olmasını bekliyorum. Ayrıca çok hızlı bir pist. Lastik yönetimi kuşkusuz zorlayıcı olacak ama biz buna hazırız!.”

KAYDINIZ BAŞARIYLA ALINMIŞTIR

<%-- --%>