PEUGEOT, 3008 VE 5008 HYBRID İÇİN YENİ 48V HİBRİT TEKNOLOJİSİNİ TANITTI!
Yeni 3008 ve 5008 HYBRID’i yakında Avrupa pazarında sunmaya hazırlanan PEUGEOT, tamamen elektrikli ürün gamına doğru ilerleyişini hızlandırıyor. İlk defa 3008 ve 5008 HYBRID’de sunulacak yeni nesil 136 HP’lik PureTech benzinli motor, elektromotor ve yeni e-DCS6 şanzımanı barındıran yeni hibrit teknolojisi ile daha fazla sürüş keyfi ve daha düşük tüketime odaklanılıyor. PEUGEOT 3008 ve 5008 HYBRID, şehir içi sürüşlerinde sürüş süresinin yarısından fazlasını 0 emisyonlu elektrik modunda geçirebiliyor. Yeni motor, PureTech 130 EAT8’in yerini alacak ve yakında 208, 2008, 308, 308 SW ve 408 gibi diğer PEUGEOT modellerinde de görev yapacak. PEUGEOT 3008 ve 5008 HYBRID, Sochaux Fabrikası’nda üretilecek ve 2023’ün ikinci çeyreğinde Avrupa’da satışa sunulacak.
PEUGEOT için 2023, yeni modeller ve yeni teknolojilerle tam anlamıyla bir “elektrik yılı” olacak. Stellantis tarafından tasarlanan yeni hibrit sistemi de içeren yeni elektrikli çözümler, pek çok modelde kullanılmaya başlanmadan önce, ilk olarak PEUGEOT 3008 ve 5008’de sunulacak. Yeni çözüm, şarj edilebilir hibrit, tamamen elektrikli ve yakıt hücreli olmak üzere, güncel elektrikli motor ailesini tamamlayacak. PEUGEOT 48V HYBRID sistemi, yeni nesil 136 HP PureTech benzinli motor, bir elektromotor ve yeni, 6 ileri çift kavramalı elektrikli şanzımandan oluşuyor. Sürüş sırasında şarj olan bataryasıyla bu teknoloji, düşük motor devirlerinde ekstra tork sağlıyor ve yakıt tüketimini yüzde 15’e kadar azaltıyor (3008’de 126 gr CO2/km’den itibaren ve 5008’de 128 gr CO2/km’den itibaren). Böylece hibrit sistemle donatılan C segmentindeki bir SUV, şehir içi sürüşlerinde, sürüş süresinin yarısından fazlasını 0 emisyonlu elektrik modunda geçirebiliyor.
Yeni motor, PureTech 130 EAT8’in yerini alacak ve yakında 208, 2008, 308, 308 SW ve 408 gibi diğer PEUGEOT modellerinde de görev yapacak. PEUGEOT 3008 ve 5008 HYBRID, Sochaux Fabrikası’nda üretilecek ve 2023’ün ikinci çeyreğinde Avrupa’da satışa sunulacak.
Kolay ve Şeffaf Kullanım
Yeni teknolojide sürücü, PEUGEOT i-Cockpit® gösterge üzerinden hibrit sistem hakkında bilgilendiriliyor ve farklı modlar otomatik olarak etkinleştirilebiliyor. Günlük sürüşte, içten yanmalı ve elektromotorlar, enerji tüketimini optimize etmek için birlikte veya ayrı ayrı çalışıyor. Anlık hızlanma sırasında elektromotor, düşük devirlerdeki benzinli motora ek tork sağlıyor. Yavaşlama sırasında benzinli motor stop ediyor ve elektromotor, 48V bataryayı şarj etmek için bir jeneratör olarak çalışıyor. Araç, şehir içindeki kısa mesafelerde ve manevra yaparken sadece elektromotorla 0 emisyon modunda hareket ediyor.
Somut Faydalar
Yeni sistem ile yüzde 15’e kadar daha az yakıt tüketimi, 3008’de 126 gr CO2/km ve 5008’de 128 gr CO2/km verilerine ulaşılabiliyor. Söz konusu hibrit sisteme sahip C segmentindeki bir SUV, benzer özelliklere sahip, elektrikli olmayan bir benzinli motorla karşılaştırıldığında, yaklaşık 1.0 lt/100 km (WLTP kombine çevrim) ortalama yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu tasarruf, temel olarak şehir içinde (-2.5 lt/100 km) ve yolda (-0.7 lt/100km) elde edilirken, otoyol tüketimi aynı kalıyor. Bu performans, 3008 ve 5008 modellerinin CO2 emisyonlarında (WLTP döngüsüne göre) ortalama 20 gr/km’lik bir azalma anlamına geliyor. Hibrit sistem, batarya şarjı uygun olduğunda tamamen elektrikli modda çalışmayı, manevra yapmayı (Örneğin park etme) ve yoğun trafikte düşük hızda ilerlemeyi mümkün kılıyor. PEUGEOT 3008 ve 5008 HYBRID, şehir içi sürüşlerinde sürüş süresinin yarısından fazlasını 0 emisyonlu elektrik modunda geçirebiliyor. Daha yüksek hızlarda (145 km/s’ye kadar), sürücü sabit bir hızda ayağını gaz pedalından çektiğinde ve yavaşlarken içten yanmalı motor stop ediyor. Sürücünün düşük devirlerdeki hızlanma isteklerinde, elektromotor, turbonun tepki süresini telafi eden ek bir tork sağlıyor. Bu, vites küçültmenin önüne geçiyor ve daha fazla sürüş konforu ve dinamizm sağlıyor. Sürücü gaz pedalına sonuna kadar bastığında ise elektromotor ek 9 kW (Yaklaşık 12 HP) güç sağlıyor.
48V Hibrit Sistemin Ana Bileşenleri
PEUGEOT 3008 ve 5008’in yeni motoru oluşturan tüm parçalar, sürücü koltuğunun altına bulunan 48V batarya dışında, kaputun altında yer alıyor.
1.2 litre PureTech benzinli motor
Hibrit dönüşümü için optimize edilen yeni nesil 1.2 litrelik PureTech benzinli motorun teknik özellikleri:
- 1199 cc’lik 3 silindirli
- 5500 d/d’de 136 HP (100 kW) güç
- 1750 d/d’de 230 Nm tork
- Gelişmiş motor performansı için değişken geometrili turbo beslemesi
- Düşük bakım maliyetleri için eksantrik zinciri
- Daha iyi termal yanma verimliliği için Miller Çevrim Döngüsü
- Euro 6.e standardı
e-DCS6 çift kavramalı şanzıman
PEUGEOT 48V HYBRID motor, hibrit sistemler için özel olarak tasarlanan, yeni, elektrikli 6 ileri, tork frensiz çift kavramalı şanzıman içeriyor. Şanzıman aynı zamanda elektromotoru, invertörü ve aracın boyutunu ve ağırlığını optimize eden sürüş performansını sağlayan ECU’yu barındırıyor.
e-Motor
Şanzımana entegre, sabit mıknatıslı senkron elektromotor, 21 kW (28 HP) maksimum güç ve 55 Nm maksimum tork sunuyor. Düşük tork gereksinimlerinde aracın tamamen elektrikle ilerlemesini sağlıyor ve içten yanmalı motorun tüketimini azaltmaya yardımcı oluyor. Motor, yavaşlama anında, hibrit sistemin 48V bataryasını şarj etmek için bir jeneratör görevi görüyor. Aynı zamanda, kayışlı marş yardımıyla içten yanmalı motor için çalıştırıyor.
Kayışlı Marş
48V ile çalışan bu marş, içten yanmalı motorun kayış ile yeniden çalıştırılmasını sağlıyor. Bu sayede hızlı ve yumuşak bir marş sağlanıyor.
48V Hibrit Batarya
48V Lityum-İyon batarya, 898 Wsa brüt kapasiteye ve 432 Wsa kullanılabilir kapasiteye sahip. Araç ömrü boyunca aynı performans seviyesini korumak için tasarlanan bataryalar 8 yıl/160.000 km garanti ile sunuluyor. 48V batarya, sol ön koltuğun altında yer alıyor. Bu kurulum, arka koltuk kurulumuna göre birçok avantaj sağlıyor:
- Kabin içinde daha fazla alan
- Bagajda daha fazla hacim
- Kabloların uzunluğuna bağlı enerji kayıpları optimize ediliyor
- Dengeli ağırlık dağılımı (Aracın merkezindeki batarya) sayesinde üstün sürüş keyfi.
İki Farklı Elektrik Tesisatı
PEUGEOT 3008 ve 5008 iki farklı elektrik tesisatını bünyesinde barındırıyor. Aracın donanımlarını beslemek için düşük voltajlı 12V tesisat ve hibrit sistemi beslemek için yüksek voltajlı 48V tesisat. Elektrik sadece 48V e-motor tarafından üretiliyor. Üretilen elektriği aracın 12V tesisatına aktarmak için bir DC voltaj dönüştürücü devreye giriyor.
Özel Donanım
Yeni hibrit motorla donatılan PEUGEOT modellerinde özel bir ekran yer alıyor. Dijital ekran tamamen elektrikli sürüşü (Mavi Hız Göstergesi), sistemdeki enerji akışını, batarya şarj seviyesini, bir güç ölçer üzerinden çalışma durumunu (Şarj, Eko, Güç) ve elektrik modunda kat edilen mesafenin yüzdesini her an veya yolculuğun sonunda gösteriyor. Bu modeller ayrıca, aracın yaklaştığını, yaya ve bisikletlilere hissettirmek için 30 km/s hıza kadar dışarıda ses çıkaran bir AVAS (Akustik Araç Uyarı Sistemi) ile donatılacak.