Peugeot
PEUGEOT 9X8 2024, LEMANS 24 SAAT MÜCADELESİNDEN ÖNCE BELÇİKA’DA ÇOK ÖNEMLİ VERİLER TOPLADI!
11.05.2024
  • PEUGEOT 9X8 2024, LEMANS 24 SAAT MÜCADELESİNDEN ÖNCE BELÇİKA’DA ÇOK ÖNEMLİ VERİLER TOPLADI!

PEUGEOT TAKIMI LEMANS’A HAZIR!

PEUGEOT Total Energies Takımı, 15-16 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilecek LeMans 24 Saat yarışından hemen önce Total Energies 6 Saat Spa – Francorhamps yarışında çok önemli veriler topladı. 93 ve 94 numaralı PEUGEOT 9X8 2024 araçları, yarışa 13. ve 15. sıradan başladılar ve finiş çizgisini 9. ve 14. olarak geçerek 6 saatlik yoğun yarış seansını puan alarak geride bırakmayı başardılar. 1 saat 44 dakikalık kırmızı bayrak seansının ardından yeniden başlayan yoğun yarış temposuna başarıyla uyum sağlayan PEUGEOT Total Energies takımı, mümkün olduğunca fazla veri toplamak üzere Spa – Francorhamps yarışını bitirmeyi hedefledi.

PEUGEOT TotalEnergies Takımı, LeMans dışındaki bir WEC yarışına rekor sayıda ziyaretçiyle ev sahipliği yapan 6 saat Spa – Francorhamps’te mücadele etti. 88.180 izleyicinin yer aldığı yarış, pozitif pist koşullarının ve açık havanın sağladığı heyecanla izleyicilere mükemmel anlar bıraktı. Pistte yaşanan kazadan dolayı ise yarış uzun süre durduruldu. PEUGEOT 9X8 2024 yarış otomobilleri, grid çizgisinde 13. ve 15. sırada yer alarak yarışa başladılar. PEUGEOT Total Energies takımı sıralamada öne çıkmak için üstün bir mücadele verirken aynı zamanda LeMans 24 Saat yarışı öncesinde olabildiğince çok veri toplamaya çalıştı.

Yeni Partner Van 913 bin 500 TL’den satışta!

PEUGEOT TotalEnergies Takımı, LeMans dışındaki bir WEC yarışına rekor sayıda ziyaretçiyle ev sahipliği yapan 6 saat Spa – Francorhamps’te mücadele etti. 88.180 izleyicinin yer aldığı yarış, pozitif pist koşullarının ve açık havanın sağladığı heyecanla izleyicilere mükemmel anlar bıraktı. Pistte yaşanan kazadan dolayı ise yarış uzun süre durduruldu. PEUGEOT 9X8 2024 yarış otomobilleri, grid çizgisinde 13. ve 15. sırada yer alarak yarışa başladılar. PEUGEOT Total Energies takımı sıralamada öne çıkmak için üstün bir mücadele verirken aynı zamanda LeMans 24 Saat yarışı öncesinde olabildiğince çok veri toplamaya çalıştı.

Sırasıyla 93 ve 94 numaralı araçlarda mücadele eden Nico Müller ve Paul di Resta, WEC’nin üçüncü ayağında yarışın ilk seansında sıralamada öne çıkmak için savaştılar. 94 numaralı PEUGEOT 9X8 2024, yarışın başlangıcı esnasında hibrit sistemde oluşan bir sistem uyarısı nedeniyle dört tur sonra pit alanına dönmek zorunda kaldı. Yarış seansının sonlarına doğru, sezon başından bu yana şansı yaver gitmeyen 94 numaralı PEUGEOT 9X8 2024’ün sol arka lastiği patladı. Tüm bu esnada ise Nico Müller, kokpiti Mikkel Jensen’e devretmeden önce üç saatten fazla pistte mücadele etti.

2 numaralı Cadillac ve 31 numaralı BMW’nin karıştığı kaza nedeniyle kırmızı bayrak çekildi ve yarış seansı uzun bir süre durduruldu. Yarış güvenlik aracının arkasında 1 saat 44 dakika devam etti. Yeniden start verilmesiyle birlikte takımın dengeleme stratejisi 93 numaralı otomobilin birkaç sıra öne çıkmasını ve lider araçla aynı turda yer almasını sağladı. Mikkel Jensen, PEUGEOT 9X8 2024’ün üstün dayanıklılığı sayesinde ilk onda yer almayı başardı ve zorlu Imola yarışının ardından birkez daha PEUGEOT Total Energies takımı eve puan alarak geri döndü.

94 numaralı araçta mücadele eden Paul di Resta, “Bir uyarı aldım ve sıfırlamak için pit alanına girmem gerekti. Sadece dört tur sonra lider grubun bir tur gerisindeydik. Son iki yarışta olduğu gibi çok zor bir yarış oldu. Ancak yolumuza devam etmeli ve bir sonraki yarışa bakmalıyız. Bu yılın en önemli yarışı. PEUGEOT Total Energies Takımı olarak çok iyi hazırlandık ve geçen yıl LeMans’ta yakaladığımız ivmeyi geliştirmemiz gerekiyor. Geri sayım başladı, artık LeMans’a bir aydan biraz uzun bir süre kaldı.” diyerek yarışı değerlendirdi.

Takımın stratejisinin ve pit-stop operasyonunun başarısından söz eden PEUGEOT Sport WEC Teknik Direktörü Oliver Jansonnie, “Mücadele açısından zor bir yarış oldu, ama zaten serbest antrenmanlardan bunun böyle olacağını biliyorduk. Biz elimizden geleni yaptık. İki saat boyunca süren kırmızı bayrak sonrasında kimse yarışın yeniden başlamasını beklemiyordu, ama elimizden geldiğince uyum sağladık. 94 numaralı PEUGEOT 9X8’in hibrit sisteminde sıfırlama gerektiren ufak bir uyarı aldık. 93 numaralı PEUGEOT 9X8’de herhangi bir problem yaşanmadı ve son birkaç tura kadar liderle aynı turda kalmayı başardı. Bu LeMans için iyiye işaret, ancak daha hızlı olmalıyız.”

93 numaralı araç mücadele eden Nico Müller, “Yarış beklenenden biraz daha uzun sürdü, ancak taraftarların yarışın sonunu görmelerine sevindim. Pistteki atmosfer inanılmazdı. İyi bir yarış çıkardık ve umabileceğimizin en iyisi 10. sırada olmaktı diye düşünüyorum. Yarışa iyi bir başlangıç yaptım ama belki de olabileceğimiz kadar şanslı değildik. Yarış otomobilimiz işini iyi yapyı ve şimdi onu daha iyi anlamaya başladık. Bu geleceğe yönelik büyük bir adım. LeMans için analiz etmemiz gereken çok fazla veri var.”

KAYDINIZ BAŞARIYLA ALINMIŞTIR

<%-- --%>