PEUGEOT 9X8 EVOLUTION 2025 WEC DÜNYA DAYANIKLILIK ŞAMPİYONASI’NIN İKİNCİ AYAĞINDA GÖVDE GÖSTERİSİ YAPACAK!
Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, 2025 WEC Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın ikinci ayağına hazırlanıyor. Team PEUGEOT TotalEnergies ekibi Katar'daki 1812 km'lik etabın ardından Losail, Imola, Barselona, Le Castellet ve Spa-Francorchamps'ta bir dizi test seansını da tamamladı ve PEUGEOT 9X8 EVOLUTION’ı test etti. PEUGEOT TotalEnergies pilotları, çok sayıda test seansının yanı sıra yarış temposuna da devam etti. Mikkel ve Paul, 12 Saat Sebring'de LMP2 prototiplerinde yarışırken, Jean-Eric Vergne ve Stoffel Vandoorne, Imola'ya gitmeden önce Miami sokaklarında Formula E yarışına katıldı. 2025 6 Saat Imola için serbest antrenman ve sıralama turları 18 Nisan Cuma ve 19 Nisan Cumartesi günleri gerçekleşecek. 2025 FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nın ikinci ayağı ise 20 Nisan Pazar günü saat 13:00 'te başlayacak.
Team PEUGEOT TotalEnergies, bir yıl önce, aerodinamik ve gövde anlamında PEUGEOT Sport teknik ekibi tarafından %90 oranında yenilenen Peugeot 9X8'i tanıtmıştı. "Lion Pack" tasarımlı PEUGEOT 9X8, Nisan 2024'teki lansmanından bu yana katıldığı sekiz yarışın altısında puan topladı; buna bu yarışların sonuncusu Katar da dahil. Böylece PEUGEOT 9X8 PEUGEOT’nun üstün mühendislik becerilerini bir kez daha ortaya koymuş oldu. Şimdi ise tüm takım odağını 6 Saat Imola yarışına vermiş durumda.


Katar'daki açılış yarışının bitişinden, 2025 FIA WEC takvimindeki ikinci yarış olan 6 Saat Imola yarışının başlangıcına kadar geçen sürede tam 51 gün var. Imola'daki Autodromo Enzo e Dino Ferrari (4.909 m) "eski usul" bir yarış pisti olarak biliniyor ve hem dar yapısı hem de saat yönünün tersine kullanılıyor olması pilotları ve takımları farklı stratejler üretmeye zorluyor. Hypercar prototipleri pistte bulundukları zamanın yarısını tam gazda geçiyor, Variante Tamburello virajına gelmeden önce otomobiller ana düzlükte 300 km/s hıza ulaşıyor.
Trafik yönetimi, Imola'da önemli bir faktör ve dar pisti paylaşan 18 adedi Hypercar olmak üzere 36 otomobil bulunuyor. Ayrıca, Emilia-Romagna'daki bahar havası son derece öngörülemez olabiliyor ve bu da lastik stratejisi kararlarını zorlaştırabiliyor. Pilotlar, mühendisler, teknisyenler, yani Team PEUGEOT TotalEnergies ekibindeki herkes bu hafta sonu son derece odaklanmış durumda.
Takımın 1.812 kilometrelik Katar yarışında rakiplerinin bir kısmını geride bırakmayı başardığını söyleyen Stellantis Motorsport Kıdemli Başkan Yardımcısı Jean-Marc Finot, “ Şimdiki görevimiz üst gruba girebilmek. Takım, strateji ve operasyon anlamında 2024 sezonunun sonundan bu yana yarışları çok iyi yönetiyor. Böyle devam edersek, iyi sonuçlar için mücadele edebiliriz” dedi. Takımın geçen sene, hem yeni PEUGEOT 9X8'in yarış temposuna hem de FIA WEC takvimine yeni eklenen pistlere aşina olmadığını belirten PEUGEOT Sport Teknik Direktörü Olivier Jansonnie, “Aslında, 2024 sezonunu yarış otomobilini, lastik paketlerini ve pistleri keşfederek geçirdik. İlk kez Imola'ya geçen yılki koşullarla piste dönüyoruz. Bu, ilerlememizi ölçmek için iyi bir kıyaslama olanağı olacak” dedi.
93 numaralı PEUGEOT 9X8’de yarışacak olan Paul di Resta, "Katar ve Imola arasındaki boşluk oldukça uzun. Ancak birkaç test seansı ve kendi adıma 12 Saat Sebring ile meşguldüm. FIA WEC 6 Saat Imola ile başlayarak üç önemli yarış boyunca Avrupa'da olacak. Pist dar ve pistte bu kadar çok araba olması yarışı çok zorlu ve öngörülemez kılıyor. Hava koşullarını da lastik seçimleri açısından hesaba katmamız gerekiyor” diyerek 6 Saat Imola yarışını değerlendirdi.
94 numaralı PEUGEOT 9X8’de yarışacak olan Loïc Duval, “Imola dar ve engebeli bir yarış pisti. Evlerin ortasında yer alan oldukça benzersiz bir ortam. Hızlı bölümleri, düzlükleri ve kör virajları olan son derece teknik bir pist... Buradaki sürüş deneyiminden ve izlenimlerden gerçekten keyif alıyorum. Imola'da sollama yapmak asla kolay değil. Sabırlı olman ve doğru fırsatı beklemen gerekiyor” ifadeleriyle pisti değerlendirdi.