PEUGEOT 9X8 FUJI 6 SAAT YARIŞINDA İKİNCİ SIRADA!
Otomotiv dünyasının en dinamik markalarından PEUGEOT, motorsporlarında da önemli başarılara imza atmaya devam ediyor. Bu kapsamda Mikkel Jensen, sezonun ilk sıralama turunda 93 numaralı PEUGEOT 9X8 ile Fuji 6 Saat yarışında ikinci sıraya yerleşti. Danimarkalı pilot, Fuji Speedway'de (4.563 m) 1:29'un altında bir süre ile etkileyici bir tur serisine imza attı ve Hyperpole seansında 1:28.716'lık derecesiyle dördüncü en hızlı zamanı kaydetti. Stoffel Vandoorne, Team Peugeot TotalEnergies ile çıktığı son sıralama turunda 94 numaralı PEUGEOT 9X8 gridde 12. sıraya yerleştirdi ve Hyperpole'u sadece birkaç ondalık saniye ile kaçırdı.
Otomotiv dünyasının sportif sürüşle yüksek teknolojiyi bir arada sunabilen göz alıcı markası PEUGEOT, pistlerde de yarış takımı Team Peugeot TotalEnergies ile fırtına gibi esmeye devam ediyor. Bu kapsamda Team Peugeot TotalEnergies, Austin'deki en iyi takım sonucunun ardından Japonya'da koşulan 2025 sezonunun sondan bir önceki turunda etkileyici bir performans ortaya koydu. Cuma günü ilk ve ikinci serbest antrenman seanslarında üstünlük kuran takım, Cumartesi öğleden sonra Fuji 6 Saat’in sıralama turlarında bir kez daha gücünü gösterdi. 93 kapı numaralı PEUGEOT 9X8 ile orta boy lastiklerle yarışan Mikkel Jensen, 1:28.989'luk derecesiyle sıralama turlarında ikinci en hızlı tur zamanına imza attı. Bu sonuç ile bir PEUGEOT ilk kez Fuji Speedway'de 1:29 sınırını aşmış oldu.


Geçen yıla göre 1 saniden fazla gelişim kaydetti!
Bu sezon ilk kez 93 numara ile yarışmaya hak kazanan Jensen, Hyperpole seansında gelişimini sürdürdü ve 1:28.716'lık en iyi derecesini elde ederek geçen yıla göre bir saniyeden fazla bir gelişme kaydetti ve hatta 2024 pole pozisyonu derecesinden bile daha hızlıydı. PEUGEOT 9X8 #93, geçici olarak ön sırada yer aldı ancak son saniyelerde birkaç yüzlük farkla dördüncü sıraya geriledi. Dolayısıyla 93 numara ikinci sıradan başladı. Bu arada Stoffel Vandoorne, 94 numaralı PEUGEOT 9X8 ile yaptığı son sıralama turunda ilk 10'a girmeyi ve Hyperpole'da yer almayı sadece 34 binde bir saniyeyle kaçırdı. 94 numara, 6 Saat Fuji'ye 12’nci sıradan başladı.
Sıralama turlarının iyi geçtiğini söyleyen Stellantis Motorsport Kıdemli Başkan Yardımcısı Jean-Marc Finot, “93 numaralı PEUGEOT 9X8 ikinci sıradan başlıyor. Her iki araç ile Hyperpole potansiyelimiz vardı. İlk 10'da dokuz farklı takımın yer alması, araçların performans açısından ne kadar yakın olduğunu gösteriyor; her şey küçük farklara dayanıyor. Mikkel iki mükemmel tur attı. Ön sırada yer almaya sadece birkaç yüz saniye vardı. Stoffel için durum daha zordu. En hızlı turunu ikinci yerine üçüncü turunda yaptı. Ardından senkronu bozuldu ve hızlı turu sırasında pistte daha yavaş arabalarla karşılaştı. 94 numara altıncı sıradan başlıyor. Sezonun en iyi sıralama turu sonuçlarından biri olmasına rağmen, aslında serbest antrenmanlardaki tempomuzdan yola çıkacak olursak biraz hayal kırıklığına uğradık, ki bu aslında iyiye işaret. En başından itibaren rekabetçi olabilecek ve harika bir yarış çıkarabilecek konumdayız” dedi.
Starttaki olası kazalardan uzakta olacağız!
Oldukça zor bir sıralama seansı yaşadıklarını vurgulayan 93 numaralı PEUGEOT 9X8’in pilotu Mikkel Jensen ise, “Sıralama turlarındaki ilk hedefin ilk 10'da yer alıp Hyperpole'a ulaşmak olduğunu biliyoruz. Bu yüzden sıkı bir şekilde zorlamalı ve aynı zamanda güvenli olmaya da özen göstermeliyiz. Hyperpole'da lastiklerimi maksimum performans elde etmek üzere doğru zamanda optimum çalışma sıcaklığına getiremedim. 2. veya 3. olabilirdim. İlk beşte yer alıyoruz. Bu da startta yaşanabilecek olası kazalardan uzak kalmamıza yardımcı olmalı. En önemli şey bu” değerlendirmesinde bulundu. 94 numaları PEUGEOT 9X8’in pilot koltuğundaki isim olan Stoffel Vandoorne da, şunları söyledi: “Sezonun en iyi sıralama turum değildi. Biraz karmaşıktı: Hızlı turlar atmak için biraz zaman harcadık ve üçüncü turda hızlı tur atma kararı muhtemelen en iyi strateji değildi. Diğerlerinden geride kalmıştık ve zamanlar inanılmaz derecede yakın olduğundan Hyperpole'a ulaşmamız için yeterli olmadı. Elbette hayal kırıklığına uğradık çünkü çok daha fazla potansiyel olduğunu görebilirdik” dedi.