Peugeot
PEUGEOT 9X8 İLE LE MANS 24 SAAT YARIŞINDA BÜYÜLÜ GECE!
14.06.2025
  • PEUGEOT 9X8 İLE LE MANS 24 SAAT YARIŞINDA BÜYÜLÜ GECE!

PEUGEOT 9X8 İLE LE MANS 24 SAAT YARIŞINDA BÜYÜLÜ GECE!

Team Peugeot Total Energies Takımı PEUGEOT 9X8 ile motor sporlarının en prestijli yarışlarından Le Mans 24 Saat’te mücadelesini sürdürüyor. Yarışta, 93. edisyonun dörtte birinin ardından 94 numaralı PEUGEOT 9X8 ve 93 numaralı PEUGEOT 9X8 sırasıyla 9. ve 21. sırada yer aldı. Yarışa 17. sıradan başlayan 94 araç numaralı (Duval/Jakobsen/Vandoorne) pit stop stratejileri sayesinde düzenli olarak ilk 10'da yer aldı. 93 numaralı (Di Resta/Jensen/Vergne) araç, GT3 aracına çarpmamak için çakıl havuzuna girince zaman kaybetti.

Motor sporlarının en prestijli yarışlarından Le Mans 24 Saat’te mücadelesini sürdüren Team PEUGEOT TotalEnergies, yarışa hızlı başladı. PEUGEOT 9X8, gridin dokuzuncu sırasından başlayarak Hiper otomobil grubundaki yerini korudu. Paul Di Resta ilk turda bir sıra yükselirken, üç rakibi tarafından geçilen Loïc Duval ise kısa sürede 18. sıraya geriledi. Paul, ilk saati tamamlanmadan kısa bir süre önce Porsche virajlarındaki yoğun trafikte bir GT3 marka araç tarafından şaşırtıldı ve çakıl havuzuna girmek zorunda kaldı. 93 numaralı aracın ön ve arka gövde parçalarını değiştirmek üzere pit alanına dönmesi gerekti ve Team PEUGEOT TotalEnergies bunu etkileyici bir hızla başardı.

Paul Di Resta, 93 numaralı araçtaki Jean-Eric Vergne ile yer değiştirilmeden önce aynı orta-sert lastik setiyle 29 tur (400 km) tamamladı. Daha sonra Mikkel Jensen devraldı ve üç saatin üzerinde sürüşle 500 km'nin üzerinde mesafe kat eden üçlü bir sürüş dönemine çıktı. PEUGEOT 93, yeniden liderliğe yükselmek için mücadele etti.

Loïc, orta lastiklerle iki bölüm tamamladıktan sonra 94 numaralı aracını, pit stop sırasında kısa bir süreliğine yarışı yöneten Malthe Jakobsen'e devretti. Stoffel Vandoorne ise kendi çift bölüm sürüşünün ardından onu takip etti. PEUGEOT 94, her bölümde 13 tur atma stratejisini izledi. Bu, çoğu hiper otomobilden bir tur daha fazla.

Stellantis Motorsport Kıdemli Başkan Yardımcısı Jean-Marc Finot “Stratejimizi yarış hızımıza göre oluşturduk. Yarış bölümlerini uzatmayı seçtik, bu da altı saatlik yarıştan sonra bizi bir pit stoptan kurtardı. Bu durum, pole pozisyonundaki aracın hemen arkasında yer alan 94 numaralı araç için olumlu bir durum. Kademeli pit stop stratejisi sayesinde birkaç kez liderliği bile ele geçirdi. Bu hem takımın morali hem de PEUGEOT hayranları için harika. 93'te GT3 ile bir yanlış anlaşılma yaşandı. Ekip yaklaşık yirmi saniye içinde çok hızlı yanıt verdi, ancak kötü zamanlanmış yavaş bölgeler ve güvenlik otomobilleri bizi geriye düşürdü” dedi.

Team PEUGEOT Total Energies pilotu Stoffel Vandoorne ise, “Yarıştaki ilk çifte bölümümü yaptım. Bölüm başına bir ekstra tur ile biraz farklı bir strateji izledik. Sonunda pit alanında rakiplerimizden daha az zaman geçiriyoruz. Bu stratejinin işe yarayacağını umuyoruz” dedi.

KAYDINIZ BAŞARIYLA ALINMIŞTIR

<%-- --%>