Peugeot
PEUGEOT 9X8, SEBRING 1.000 MİL’DE ZORLU BİR MÜCADELEYİ GERİDE BIRAKTI!
17.03.2023
  • PEUGEOT 9X8, SEBRING 1.000 MİL’DE ZORLU BİR MÜCADELEYİ GERİDE BIRAKTI!

PEUGEOT 9X8, SEBRİNG 1.000 MİL’DE ZORLU BİR MÜCADELEYİ GERİDE BIRAKTI!

Team Peugeot TotalEnergies, Paul Di Resta ve Loïc Duval pilotajında 2023 sezonunun ilk yarışına startı Sebring’de verdi. Ekibin yoğun çalışmaları araca tam anlamıyla yansıtılamayınca, 1.000 Mil’lik yarışın tamamlanması hedeflendi. Avrupa ve en önemlisi olan Le Mans 24 Saat yarışları için PEUGEOT 9X8’de geliştirmeler yapılmaya devam ediyor.

93 kapı numaralı PEUGEOT 9X8 ile Paul Di Resta ve 94 kapı numaralı PEUGEOT 9X8 ile Loïc Duval, ünlü Amerikalı pilot Lyn Saint James tarafından başlatılan Sebring 1.000 Mil yarışında start aldı. İki PEUGEOT Sport pilotu, diğer altı üreticiyle birlikte son derece rekabetçi bir ortamda 4. ve 5. cepten start aldı.

Her iki PEUGEOT 9X8’de de yarışın ilk saatlerinde vites kutusu sorunları oluştu. Bu sorunlar tespit edildiği gibi düzeltildi. 93 kapı numaralı 9X8, onarımdan sonra piste döndü ve yarışın son saatine kadar birkaç tur atmayı başardı. Yaşanan ateşleme sorunu hızla halledildi ve araç yarışı bitirmeyi başardı. 94 kapı numaralı PEUGEOT 9X8, hibrit sisteminde meydana gelen bir sorun nedeniyle yarışa ara vermek zorunda kaldı. Ekip, FIA kurallarına uyarak gerekli tüm güvenlik önlemlerini aldı. Yapılan incelemeler sonrası sorunun tamamen giderilmesiyle ve otomobilin piste dönmesinin güvenli olduğu garanti edilmesiyle yarış otomobili tekrar piste çıktı. Her ne kadar PEUGEOT 9X8’in farkı kapatması zor olsa da, pilotlar tüm olumsuz koşullara rağmen iki PEUGEOT 9X8 ile ellerinden geleni yaptılar.

Her iki yarış otomobili tüm olumsuzluklara rağmen Sebring Uluslararası Yarış Pisti’nin bitiş çizgisini geçti. Elbette PEUGEOT TotalEnergies ekibinin beklediği sonuç bu değildi. Ayrıca ekip, otomobiller üzerinde yapılan tüm çalışmaları yarışa yansıtamadıkları için sonuçtan memnun değildiler. Ekip, Haziran ayına kadar eksiklerini gidererek Le Mans 24 Saat için hazır olmaya odaklandı. Ekip ayrıca, 15 ve 16 Nisan tarihindeki FIA WEC’in ikinci turu olan Portimão’da daha iyi bir performans sergileme hedefiyle bazı testler yapmak için birkaç gün içinde Le Castellet’te tekrar bir araya geliyor.

Team Peugeot TotalEnergies Teknik Müdürü Olivier Jansonnie; “Performans açısından, sıralama turlarında kötü bir noktada değildik. Bu da tüm hafta sonu neler kaçırdığımızı gösteriyor. Karşılaştığımız iki sorunun da ne olduğunu tespit ettik ve bunları çözeceğiz. Araçlar sonraki yarışlar için hazır olacak. Pilotlarımız ellerinden gelenin en iyisini yaptılar. Ayrıca ekip önemli iyileştirmeler yaptı. Bundan oldukça memnunum. Öncesinde test yapmadan buraya gelmenin zor olacağını biliyorduk ama bu bizim seçimimizdi. Her şeyi detaylıca inceleyip daha iyi bir performans seviyesine ulaşacağız” dedi.

PEUGEOT #93 Pilotu Paul Di Resta; “Çok zorlu bir yarıştı. Pek çok sorunu tespit ettik ve rakipler karşısında hangi noktada olduğumuzu belirledik. Bu zorlu bir kategori. Ekibin yoğun çalışmalarına rağmen pek de tatmin edici olmayan bir sonuç elde ettik. Ekibe çabaları için teşekkür ediyorum. Birlikte çalışmaya devam edecek, performansımızı daha da iyileştirecek ve elimizden gelenin en iyisini yapacağız. Bu zorlu mücadelenin bir parçası olmak güzel. Yarışı kazanmak için ne gerektiğini biliyorum. Testlere geri döneceğiz ve Le Mans’tan önceki yarışlara da katılacağız” dedi.

PEUGEOT #94 Pilotu Gustavo Menezes; “Açıkçası, takımın son iki haftada gösterdiği çaba ve adanmışlığı yansıtmayan bir sonuç elde ettik. Biraz hayal kırıklığına uğradım. Aslında iyi bir performans seviyesine ulaştık. Ancak Le Mans’ta zafer için, açıkçası yeterince iyi değil. Çok şey öğrendik. Mekanik sorunlara rağmen kilometrelerce yol kat ettik, Avrupa’da yaklaşan yarışlar için üzerinde çalışmamız gereken konuları öğrendik. Günün sonunda geldiğimiz noktayı düşünürsek performansımdan memnunum. Elimden gelenin en iyisini yaptım” dedi.

KAYDINIZ BAŞARIYLA ALINMIŞTIR

<%-- --%>