Peugeot
PEUGEOT, ELEKTRİKLİ YILA, 2023 BRÜKSEL OTOMOBİL FUARI’NDA BAŞLIYOR!
10.01.2023
  • PEUGEOT, ELEKTRİKLİ YILA, 2023 BRÜKSEL OTOMOBİL FUARI’NDA BAŞLIYOR!

PEUGEOT, elektrikli yıla, 2023 Brüksel Otomobil Fuarı’nda başlıyor!

PEUGEOT, bu yıl 100. kez düzenlenen Brüksel Otomobil Fuarı’nda Yeni 408, e-208 GT, 308 SW, 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED ve 9X8’e ek olarak tamamen elektrikli e-2008, SUV 3008 Plug-in Hybrid, 308 ve çok amaçlı ticari aracı PEUGEOT e-EXPERT’i sergiliyor. Elektrikli bisikletlerden minibüslere, e-scooter’lardan binek otomobillere kadar Avrupa’nın en kapsamlı “elektrikli-seçimini” sunmaya hazırlanan PEUGEOT, 2030 yılına kadar Avrupa’da tüm modellerini tamamen elektrikli olarak satma hedefine doğru emin adımlarla ilerliyor. PEUGEOT CEO’su Linda Jackson; “Brüksel Otomobil Fuarı, PEUGEOT’nun olmazsa olmazları arasında. Fuar, bu yılın ilk uluslararası etkinliği oluyor ve neredeyse tüm otomobil üreticilerini bir araya getiriyor. Markamızın 2025-2030 geleceğine ilişkin vizyonumuz olan PEUGEOT INCEPTION CONCEPT’i tanıttıktan sonra, tüm elektrikli modellerimizi Brüksel’de bir arada sergiliyoruz. Bu fuar, PEUGEOT’yu tamamen elektrikli modeller için lider marka haline getirme hedefimizin altını çizerek, teknolojik atılımımızın başlangıcını simgeliyor” dedi.

Brüksel Otomobil Fuarı’daki PEUGEOT standı, amiral gemisi modeller dışında diğer elektrikli modellere de ev sahipliği yapıyor. 13-22 Ocak 2023 tarihleri arasında Palais du Heysel’in 7. salonunda yılın ilk uluslararası fuarındaki yerini alacak olan PEUGEOT, yeni 408, e-208 GT, 308 SW, 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED ve 9X8’e ek olarak tamamen elektrikli e-2008, SUV 3008 Plug-in Hybrid, 308 ve çok amaçlı ticarisi PEUGEOT e-EXPERT’i sergiliyor. PEUGEOT ürün gamı, 2023 yılında elektrikliye geçiş noktasında önemli bir ivme ortaya koyuyor. Yılın ilk yarısından itibaren, özellikle SUV 3008 ve 5008 Hybrid olmak üzere tüm PEUGEOT modelleri bir veya daha fazla elektrikli motorla sunuluyor. PEUGEOT, Avrupa’nın en kapsamlı “elektrikli-seçimini” sunmaya hazırlanıyor. Elektrikli bisikletlerden minibüslere ve ayrıca e-scooter ile binek otomobillere kadar PEUGEOT, elektrikli ulaşımın tüm gereksinimlerini karşılamak için hazırlıklarını tamamladı. Marka, 2030 yılına kadar Avrupa’da tüm modellerini tamamen elektrikli olarak satma hedefine doğru emin adımlarla ilerliyor.

PEUGEOT CEO’su Linda Jackson; “Bu yıl 100. kez düzenlenen Brüksel Otomobil Fuarı, PEUGEOT’nun olmazsa olmazları arasında. Fuar, bu yılın ilk uluslararası etkinliği oluyor ve neredeyse tüm otomobil üreticilerini bir araya getiriyor. Markamızın 2025-2030 geleceğine ilişkin vizyonumuz olan PEUGEOT INCEPTION CONCEPT’i tanıttıktan sonra, tüm elektrikli modellerimizi Brüksel’de bir arada sergiliyoruz. Bu fuar, PEUGEOT’yu tamamen elektrikli modeller için lider marka haline getirme hedefimizin altını çizerek, teknolojik atılımımızın başlangıcını simgeliyor” dedi.

Yeni PEUGEOT 408: Fastback ve kedi duruşu!

Yeni PEUGEOT 408, markanın tarihinde ve güncel otomobil pazarında türünün ilk örneği. C-segmentinde benzeri görülmemiş bir SUV kodlu dinamik fastback silueti ile tasarımcıların ve mühendislerin yaratıcılığını gözler önüne seriyor. Kedi duruşuyla 408’in tasarımı, ona benzersiz bir görünüm kazandırıyor. Aerodinamik tasarımı ve elektromotorlarıyla verimliliğe odaklanmış durumda. Bünyesinde barındırdığı teknolojilerle sürüş keyfine adanmış bir otomobil.

PEUGEOT i-Cockpit®, Aslan logolu modellerin kokpitinin temel unsuru ve 10 yılı aşkın bir süre boyunca her yeni nesil ile gelişti, modernize edildi. Yeni 408’de, yeni i-Connect bilgi-eğlence sistemi ile gelişmiş ergonomi, kalite ve teknoloji kullanıma sunuluyor. Motor kaputunun altında 180 ve 225 HP güç üreten iki şarj edilebilir hibrit ve 130 HP gücünde 3 silindirli 1.2 PureTech benzinli olmak üzere, her biri verimli farklı motorlar görev yapıyor. Her biri de 8 kademeli otomatik şanzımanla sunuluyor. Ayrıca ilerleyen dönemlerde tamamen elektrikli bir versiyon daha satışa sunulacak. Her iki şarj edilebilir hibrit versiyonda 12,4 kWsa kapasiteye ve 102 kW güce sahip bir lityum-iyon batarya bulunuyor. İki tip entegre şarj cihazı söz konusu. Standart olarak 3,7 kW tek fazlı şarj cihaz bulunuyor ve opsiyonel olarak 7,4 kW tek fazlı şarj sunuluyor. Şarj süresi, priz tipine göre 1 saat 55 dakika ile 7 saat 5 dakika arasında değişiyor.

Yeni PEUGEOT 408, 4,69 metre uzunluğa sahip. 2,79 metre ile oldukça cömert aks mesafesi ise optimum iç hacmi beraberinde getiriyor. 536 litrelik bagaj, arka koltuk sırtlıkları katlandığında 1.611 litreye (benzinli versiyon) çıkıyor.

Yeni PEUGEOT 408, 2023 Yılın Otomobili ödülü için yarışıyor

Yılın Otomobili (COTY) ödülü, 22 ülkeden otomotiv uzmanı 59 Avrupalı gazeteciden oluşan bir jüri tarafından verilecek. 13 Ocak 2023 12:00-12:45 saatleri arasında, Salon 9’da, Brüksel Otomobil Fuarı basın gününde düzenlenecek bir törenle kazanan açıklanacak. Yeni PEUGEOT 408, sıra dışı siluetinin çekici tasarımı, üstün sürüş keyfi, teknolojileri ve verimli motorlarıyla jürinin beğenisini kazanarak 7 finalist arasında yer aldı.

PEUGEOT e-208 GT: Daha güçlü ve verimli

PEUGEOT e-208 GT, yeni e-308’in motoruyla teknolojik anlamda gelişmeye devam ediyor. Maksimum güç %15 artarak 136’dan 156 HP’ye çıktı. Verimlilik önemli oranda artarken enerji tüketimi 14,6 kW/saate (e-208 GT için) düştü. Sonuç olarak menzil %10,5 (+38 km) artarak 398 km’ye (e-208 GT için) yükseldi. PEUGEOT e-208, 2021’in sonunda yollara çıktığında, 2019 yılında tanıtılan ilk versiyona kıyasla fazladan 22 km ile 362 km menzile ulaşmıştı. Lansmanından bu yana kaydedilen bu iki gelişme ile menzil %17,65 artarken tüketim %15 azaldı.

PEUGEOT 308 SW: Çekici bir tasarımla etkileyici bir tarz

PEUGEOT 308 SW, verimli ve modern yapısıyla kompakt station pazarında müşteri beklentilerini karşılıyor. 4,64 metrelik uzunluğu ve 2,73 metrelik aks mesafesiyle geniş bir iç mekan kullanıma sunuyor. Aerodinamik açıdan optimize edilen gövde 0,277 Cx ve 0,618 m SCx değeriyle CO₂ emisyonları ve tüketim açısından önemli kazanımlar sağlıyor. Kabin içindeki depolama alanları gelişmiş işlevsellik ve pratiklik sunuyor. Geniş orta konsol, sürücü ve ön yolcunun günlük eşyaları için gerekli olan alanı kullanıma sunuyor. PEUGEOT 308 SW, her biri yüksek verimlilik seviyesine sahip farklı motor seçenekleriyle yollara çıkıyor. HYBRID 225 e-EAT8 ve HYBRID 180 e-EAT8 olmak üzere iki farklı şarj edilebilir hibrit söz konusu. Benzinli cephesinde PureTech 130 S&S BVM6 ve PureTech 130 S&S EAT8 devreye girerken, dizel cephesinde ise BlueHdi 130 S&S EAT8 satışa sunuluyor.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED

Marka, PEUGEOT 508 Sedan ve SW’nin Neo-Performans, sportiflik ve teknolojiyi muhteşem harmanlayan PEUGEOT SPORT ENGINEERED imzalı performans versiyonları ile sorumlu yeni bir performans yaklaşımı ortaya koyuyor. Kryptonite ekler, yeni PEUGEOT SPORT kimliğini yansıtırken, üç pençeli arka stopların ışık imzası, markanın mirasını yansıtıyor. 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED bir teknoloji harikası olup PEUGEOT SPORT mühendislerinin uzmanlığını gözler önüne seriyor. Bu mühendisler WRC, Dakar, Pikes Peak ve WEC gibi uluslararası yarışlarda kendilerini kanıtladılar. PEUGEOT, 508 PSE’nin lansmanı ile eş zamanlı olarak LMH (Le Mans Hypercar) sınıfında Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’na (WEC) döndüğünü açıkladı.

PEUGEOT 9X8: Yarışmak için tasarlandı

PEUGEOT 9X8, tamamen yeni nesil yüksek performanslı bir hibrit yarış otomobili. 2022 FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda (WEC) ilk kez sahneye çıktı; Monza (İtalya), Fuji (Japonya) ve Bahreyn’de cesaret verici sonuçlar elde etti. PEUGEOT 9X8, markanın tüm çağdaş estetik kodlarını bünyesinde barındırıyor. Kedi duruşu, sportiflikle vurgulanan akıcı çizgiler, şık ve güçlü yan cephe ve hepsinden önemlisi; üç pençeli ışık imzaları. PEUGEOT 9X8 her yönüyle heyecan uyandırıyor, estetik ve teknik bir devrimi, nihai bir tasarım macerasını temsil ediyor.

KAYDINIZ BAŞARIYLA ALINMIŞTIR

<%-- --%>