Peugeot
PEUGEOT SPORT VE LORIGE ÖZEL SAAT SERİSİ İÇİN BİR ARAYA GELDİ
03.02.2022
  • PEUGEOT SPORT VE LORIGE ÖZEL SAAT SERİSİ İÇİN BİR ARAYA GELDİ

OTOMOTİVİN DEVİ PEUGEOT İLE SAAT DEVİ LORIGE YEPYENİ BİR TASARIM İÇİN UZMANLIKLARINI BİRLEŞTİRİYOR

1992, 1993 ve 2009 yılları olmak üzere Le Mans 24 saat yarışını 3 defa kazanmış Fransız üretici PEUGEOT, gözleri üzerine çeken benzersiz tasarıma sahip modelinden esinlenen bir saat tasarımı için Lorige ile bir araya geldi. Kusursuz çizgilerle tasarlanmış yepyeni yarış otomobili 9X8 ile dayanıklılık yarışlarına dönüş yapmaya hazırlanırken, saat dünyasının devlerinden Lorige ile PEUGEOT Sport, özel bir saat serisi geliştirmek için uzmanlıklarını birleştirme kararı aldı.

Automobile Club de l'Ouest 2020 yılında yeni bir üst düzey dayanıklılık yarışı kategorisini duyurmasıyla birlikte 3 kez Le Mans 24 saat şampiyonu PEUGEOT, 9X8 Hypercar Hybrid modeli ile geri döndü. Özel bir yarış için, özel bir yarış otomobili tasarlayan, kusursuz çizgilere, özel imza dokunuşlarına ve ikonik kanatsız tasarıma sahip olan 9X8 modeliyle dayanıklılık yarışlarına dönmeye hazırlanan PEUGEOT, şimdi Lorige ile saat dünyasına giriş yapıyor. Yapılacak ortaklık ile saat dünyasının devi Lorige’nin tasarlayacağı modellerde PEUGEOT Sport’un yepyeni modelinin test aşamalarında kullanılan özel parçalar yer alacak.

Özel bir saat için 9X8’den özel parçalar

Tıpkı Lorige’nin, LOR-PR01 kalibresinin güvenilirliğini kontrol etmek ve yeniden işlenen karbon malzemeleri onaylamak için test aşamaları da dahil olmak üzere 2 yıldan daha uzun geliştirme süresine sahip ilk modeli BL-Endurance gibi, PEUGEOT da 9X8’in pençelerini keskinleştirmeye yönelik, birkaç ay sürmesi planlanan geliştirme testlerine kışın başladı. Lorige gerçek yarış otomobili frenlerinden ürettiği saat kasalarıyla biliniyor. Ancak bu sefer, BL-Endurance "Hyperblack", PEUGEOT hypercar'ın ilk geliştirme denemelerindeki fren balatalarını kullanacak. Bu, Lorige sahiplerinin, ilk yarışına çıkmadan önce 9X8’te gerçekten test edilen bir parçaya sahip olabileceği anlamına geliyor.

Kasanın sol tarafında karbon kasanın kökeni açıkça görülüyor: 9X8 fren balatasından yapıldı. Kasa, daha önce Hypercar pilotunun zorlu fren manevralarına maruz kaldığını ve aracın fren performansını limitlerine kadar test ettiğini hatırlatıyor. Fren balataları Lorige tarafından dikkatlice söküldü ve gerekli tüm malzeme izleme bilgilerini bünyesinde barındırıyor. Ardından BL-Endurance “Hyperblack” kasasını üreten uzman işleme operatörlerine teslim ediliyorlar.

PEUGEOT Sport Teknik Direktörü Olivier JANSONNIE: “Lorige konsepti hemen ses getirdi, çünkü saat ile benzer mühendislik hassasiyetini paylaşıyoruz. Günümüzde anahtar kelime geri dönüşüm. Bu nedenle PEUGEOT 9X8 parçalarına yeni bir yaşam verme fikri bizi heyecanlandırıyor. Bu, birçok doğruyu bünyesinde barındırıyor ve bu yenilikçi konsept, Lorige saatlerinin tasarım ve kalitesiyle birleştirilebilirse, ortaklık kendiliğinden gelişir” şeklinde konuştu.

Yarışa hazır mükemmel bir saat görünümü

Yeni PEUGEOT Sport Hypercar gibi, Lorige BL-Endurance “Hyperblack” de ilk sınavına çıkıyor. Yarış otomobilleri genelde herhangi bir “pencere kaplaması” olmadan geliştiriliyor. Bu da şık karbon gövde hatlarını tam olarak görünür halde getiriyor. Aynısı, ham karbon ve siyah DLC kaplama titanyum parçaları sergileyen BL-Endurance “Hyperblack” için de geçerli ve ona gösterişten uzak iddialı bir görünüm kazandırıyor. 5. sınıf titanyum bezelden özel vidalara kadar tüm parçalarda monokrom efekti elde etmek üzere püskürtme ve siyah işleme kullanılıyor. Siyah teması, PEUGEOT Sport’un görsel kimliğine uyum sağlamak için kriptonit ve selenyum gri dokunuşlarla zenginleştiriliyor. Renk kombinasyonu yarışa hazır mükemmel bir saat görünümü sunuyor.

Lorige CEO’su Emeric PARAUD: “Bu teknoloji ortaklığı, Lorige konseptinin özünü temsil ediyor. “Hyperblack” serisinin konseptten dış tasarıma kadar son derece yenilikçi olmasını istedik. Bunu, yarış otomobilinin zarif, Aslan görünümünü yansıtan bir saatle başardığımızı düşünüyorum. PEUGEOT Sport ile olan bu ortaklık bir ilham kaynağı olanın ötesinde. Bu gerçekten de Endurance yarış saatçiliğinin en iyi hali.”

45 saatlik güç rezervi

Kadranın alt kısmında yer alan güç rezervi göstergesi ve modelin adı net bir şekilde görülebiliyor ve bu modelin bir dayanıklılık yarışına dayandığını hatırlatıyor. BL-Endurance, döner bir rotorlu otomatik kurmalı bir mekanizmaya sahip. Kullanıcı 45 saatlik güç rezervini kadranda izleyebiliyor. Lorige, her yönüyle kusursuz bir marka olduğundan, BL-Endurance “Hyperblack”in neredeyse tüm parçaları siyah PVD kaplı. Her zamankinden daha zorlu bileşen seçimi ve son derece hassas montaj süreci Lorige saat ustaları için yeni bir meydan okuma.

45 saatlik güç rezervi

Ürün konseptini yeni bir boyuta taşıyan marka, ileri seviyede saatçiliğin merkezine dönüyor ve tüm saat parçalarını İsviçre’de üretmeye karar verdi. Lorige, mekanizma için önde gelen İsviçreli Jura üreticilerinden bininden yeni model için nadir bir Lorige kalibresi tasarlamasını istedi. LOR-PR03 kalibrenin her bir parçası İsviçre'de üretiliyor, safkan İsviçre saatçilik geleneği ile çalışan ustalar tarafından tamamen monte ediliyor ve ayarlanıyor. Lorige, %100 İsviçre Üretimi bir saat ile mükemmel kaliteyi tercih ediyor.

En küçük vidasına kadar özenle tasarlanan BL-Endurance tam da saat tutkunlarına uygun bir saat. Her ne kadar kadran indeksleri yarış tutkunlarına pist bandını hatırlatsa da, motorsporları vurgusu abartılı değil. Pist ile ilgili asıl vurgu saatin kasa malzemesinde gizli.

Lorige Genel müdürü Clément ETIENVRE: “Lorige'nin kalbi ve ruhu, seçkin saatlerimiz aracılığıyla müşterilerimize aktardığımız hikayelerde ve duygularda yatıyor. Şimdi otuzlu yaşlarımdayım ve PEUGEOT 905'in motorunun benzersiz konseri motorsporları tutkumu besledi. PEUGEOT Sport’un dayanıklılık yarışlarına dönüşünde en başından itibaren yanında olmak ve bu büyük maceranın bir parçası olmak Lorige'nin DNA’sında yer alıyor.”

“BL”, “Geç Fren” anlamına geliyor ve bize bir yarış kazanırken frenleme tekniğinin hızlanma kadar önemli olduğunu hatırlatıyor. Bir yarışın heyecanını bünyesinde barındırıyor ve güçlü yönüyle bize motorsporlarının acımasız doğasını hatırlatıyor.

SAAT

KASA: Geliştirme sırasında PEUGEOT 9X8 Hypercar Hybrid’den yeniden işlenen karbon tek parça kasa ve kadran
BOYUTLAR: 51,6 x 43,6 mm
KALINLIK: 10,5 mm
BEZEL, KASA ARKASI VE KORDON BAĞLANTISI: siyah püskürtme DLC ile işlenen 5. sınıf titanyum
KURMA KOLU: siyah püskürtme DLC ile işlenen 5. sınıf titanyum toka, kriptonit cila.

MAKİNE

KALİBRE: LOR-PR01, döner rotorlu mekanik kalibreli otomatik kurmalı, 45 saat güç rezervi, 37 mücevher, 28.800 VpH, 294 parça.
KADRAN: Kasaya gömme, siyah PVD ile işlenen ibreler ve beyaz Super-Luminova indeksler. Siyah PVD işli Arap rakamları
WATER RESISTANCE: 5 atm
STRAP: Siyah vulkanize kauçuk
KATLANIR-AÇILIR KİLİT: 2 paslanmaz çelik sürgülü toka, siyah püskürtme DLC ile işlenen 5. sınıf titanyum toka, kriptonit Lorige logosu, 6 mm ince ayar
ÖZELLİKLER: Saat, dakika, tarih, saat 6 konumunda güç rezervi göstergesi.
BOYUTLAR: 34.5 x 34 m
KALINLIK: 6 mm

KAYDINIZ BAŞARIYLA ALINMIŞTIR

<%-- --%>