Peugeot
PEUGEOT TOTALENERGIES TAKIMI İÇİN 2023 FIA WEC SEZONU’NDA BAHREYN’DE SON TUR!
04.11.2023
  • PEUGEOT TOTALENERGIES TAKIMI İÇİN 2023 FIA WEC SEZONU’NDA BAHREYN’DE SON TUR!

PEUGEOT TOTALENERGIES TAKIMI İÇİN 2023 FIA WEC SEZONU’NDA BAHREYN’DE SON TUR!

PEUGEOT TotalEnergies Takımı için sezon, 3-4 Kasım 2023 tarihlerinde Bahreyn Uluslararası Pisti’nde gerçekleşecek 8 Saatlik Bahreyn ile sona eriyor. Bu yarışta Nico Müller, #94 PEUGEOT 9X8’in direksiyonuna geri dönüyor.

Fuji’deki son yarıştan bu yana geçen kısa bir aranın ardından Team PEUGEOT TotalEnergies, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası 2023 sezonunun yedinci ve son turu olan 8 Saatlik Bahreyn için 2 adet PEUGEOT 9X8 aracıyla yarışmaya hazır. Fuji 6 Saat sırasında beklenenden daha düşük bir performansla güçlü bir güvenilirlik gösteren Team PEUGEOT TotalEnergies, bu son turda maksimuma ulaşmak ve mümkün olan en yüksek seviyede performans göstermek için bu kısa mola sırasında sıkı bir hazırlık süreci geçirdi.

PEUGEOT 9X8, ilk kez geçen yılki FIA WEC Finali için Bahreyn Uluslararası Pisti’ne çıkmıştı. Takım, Le Mans 24 Saat’ten bu yana olduğu gibi, mümkün olan en tutarlı yarışı sergilemek için önceden topladığı verileri kullanacak. Hedefleri, en az 12 otomobilden oluşan Hypercar sınıfının liderlerine olabildiğince yakın olmak.

PEUGEOT 9X8, #94 kapı numaralı araçta Nico Müller’in geri dönmesiyle Loïc Duval ve Gustavo Menezes ile birlikte ilk kadrosuna kavuşacak ve Jean-Eric Vergne, Paul Di Resta ve Mikkel Jensen ise #93 kapı numaralı araçla yarışacak. 2024 FIA WEC sezonunun resmi pilotu olarak onaylanan Stoffel Vandoorne ve PEUGEOT Sport’un genç yetenek programı kapsamında katılan Malthe Jakobsen’in direksiyonuna geçeceği PEUGEOT 9X8 ile 5 Kasım’da geleneksel “Çaylak Testi” gerçekleştirilecek. Team PEUGEOT TotalEnergies pilotu Mikkel Jensen tarafından desteklenecekler.

PEUGEOT Sport Teknik Direktörü Olivier Jansonnie; “Bahreyn pisti, özellikle yüksek pist sıcaklıklarından kaynaklanan fren ve lastiklerin zorlanmasıyla ünlü. Geçen yılki yarış ve ‘Çaylak Testi’nde, lastik yönetiminde çok faydalı olabilecek değerli veriler ve deneyim kazandık. Bu, 8 saatlik yarış boyunca takımlar için farklı stratejilere yol açacak zorluklardan biri olacak. Elbette lastik kullanımının 6 saatlik bir yarıştan biraz daha iyi olduğunu bilmek güzel. Ayrıca pist, teknik bölümleri ve akıcı bölümleriyle de oldukça ilgi çekici. Isı yönetiminde farklı riskler var. Dayanıklılık ve lastik yönetimi açısından daha fazla zorluk getiren 8 saatlik bir yarış, bizim ve sürücülerimiz için çok önemli. Bu yarışta amacımız, her iki araçla da tutarlı bir yarış çıkartmak, üstün güvenilirlik seviyesi ortaya koymak ve iyi bir sonuca ulaşmak için liderlere yakın kalmak” dedi.

PEUGEOT #93 Pilotu Paul Di Resta; “Bahreyn, yarışmayı gerçekten sevdiğim bir pist. Fuji’den sonra verdiğimiz aranın ardından ve yaptığımız testlerde ilerleme kaydettiğimizi umuyoruz. İniş ve çıkışların ardından sezonun son yarışı her zaman çok önemli. Önümüzde uzun bir kış var. Şimdiden gelecek yıl, Katar ile başlayarak yeniden yarışlara katılmayı sabırsızlıkla bekliyoruz. Umarım kış tatilinden önce biraz ivme kazanabileceğimiz güzel bir hafta sonu geçirebiliriz” dedi.

PEUGEOT #94 Pilotu Nico Müller; “9X8’in direksiyonuna oturmak ve ekiple birlikte çalışmak için çok heyecanlıyım. Piste çıkıp, sezonun bu son yarışında elimizden gelenin en iyisini yapacağız. Umarım güzel bir kapanış yarışı olur. İyi bir iş çıkaracağımıza inanıyorum. Açıkçası bizim için kolay bir sezon olmadı. Ama iyi bir potansiyel de sergiledik. Bazı önemli başarılara da ulaştık. Sezonun son yarışının da öyle olmasını umuyorum. Bahreyn, geçen sene PEUGEOT ile gerçekleştirdiğim ilk resmi yarıştı. Dolayısıyla güzel anılarla gidiyorum. Bu deneyimden yararlanacağım. Bu nedenle oraya gideceğim, sahip olduğum her şeyi ortaya koyacağım. Umarım bundan olumlu bir şeyler çıkar” dedi.

KAYDINIZ BAŞARIYLA ALINMIŞTIR

<%-- --%>