TEAM PEUGEOT TOTAL ENERGIES 93. 24 SAAT LE MANS’TAN ÖNEMLİ TECRÜBELERLE DÖNDÜ!
PEUGEOT 9X8 #94 (Duval/Jakobsen/Vandoorne) ve #93 (Di Resta/Jensen/Vergne) 2025 24 Saat Le Mans yarışını sırasıyla 12. ve 17. sırada tamamladı. Takımın her iki Hiper otomobili de üst üste üçüncü kez dünyanın en zorlu dayanıklılık yarışında bitiş çizgisini geçti. Bununla birlikte Team Peugeot TotalEnergies yaşadığı zorluklara rağmen motivasyonunu kaybetmedi ve asla pes etmedi. Zorlu geçen bu yarışın ardından Team Peugeot TotalEnergies ekibi, 13 Temmuz'da 6 Saatlik São Paulo yarışıyla başlayacak olan 2025 FIA WEC sezonunun ikinci yarısına odaklanmış durumda.
Bu yıl 93. Kez düzenlenen 24 Saat Le Mans’ta Team Peugeot TotalEnergies beklenen sonucu elde edemedi. Aslında takım yarış için titizlikle hazırlanmıştı ve Circuit de la Sarthe'da Lionesses'ı desteklemek için gelen büyük kalabalığın önünde iyi bir sonuç elde etmeye kararlıydı. PEUGEOT 9X8 94 numaralı araç, Le Mans'da Hiper otomobil kategorisinde yeni bir mesafe rekoru kırmış olsa da (384 tur, 5.232 km), elde edilen 12. ve 17. sıralar takımın çabalarını yansıtamadı. Bu sonuç, Katar, Imola ve özellikle bir ay önce Spa-Francorchamps'ta üstün performanslarla FIA WEC sezonuna umut verici bir başlangıç yapan takım için hayal kırıklığı yarattı.
24 Saat Le Mans özel kurallarının yansıması olarak PEUGEOT 9X8'in test günü temposu yeterince rekabetçi olamadı. Sıralama turlarında 17. ve 18. sıranın ötesine geçemeyen araçlar, sezonun önceki üç yarışının aksine Hyperpole seansına kalamadı. Ancak Team Peugeot TotalEnergies odaklanmaya devam etti. Ekip, performans farkını azaltmaya yönelik yarış stratejileri geliştirmeye yoğunlaştı. Strateji iki bölümden oluşuyordu. Birinci strateji yarış kazalarından faydalanmak ve her fırsatı değerlendirmekti. İkinci olarak aynı lastik setinde üçlü bölümler dahil olmak üzere tur sürelerini mümkün olduğunca uzatmaktı. Rakipler 12 tur atarken, her bölümde 13 tur atılması, yakıt tasarrufu için tur sürelerinin biraz daha yavaş olması anlamına gelse de birkaç saat sonra pit stop yapma ihtiyacını ortadan kaldıracaktı. Bu strateji, yarışın ilk aşamalarında ilk 10'da kalmayı başaran ve hatta pit stoplarda kısa süreliğine liderliği ele geçiren 94 numaralı araç için oldukça iyi işledi. Bu durum markanın hayranlarını büyük bir sevince boğdu. Ancak bir başka hiper otomobille çarpışmanın ardından yaşanan spin, stratejiyi bozdu ve sürücüler Loïc Duval, Malthe Jakobsen ve Stoffel Vandoorne'un kararlılığına rağmen otomobil 12. sırada yer aldı.
93 numaralı aracın en başından şansı yolunda gitmedi. Porsche virajlarında yarış çizgisinde duran bir GT3 aracına çarpmamak için pist dışına çıkan araç, ön ve arka gövde onarımları için pite girmek zorunda kaldı. Gecenin ilerleyen saatlerinde bir direksiyon sorunuyla karşılaştı. Team Peugeot TotalEnergies'in hızlı ve etkili müdahalesine rağmen 93 numaralı araç 10 dakika daha kaybetti. Hayal kırıklığına rağmen Paul Di Resta, Mikkel Jensen ve Jean-Eric Vergne mücadeleyi sürdürdü ve 17. sıraya yükseldi.
Stellantis Motorsport Kıdemli Başkan Yardımcısı Jean-Marc Finot, “Yönetmelikler göz önüne alındığında, bu yarışın temposu açısından dezavantajlı olacağımızı biliyorduk. Sıralama turlarında bunu net bir şekilde gördük. Hiçbirimiz şaşırmadık. İşte bu nedenle bu konuyu ele alan bir strateji geliştirdik: enerji tasarrufu, daha uzun bölümler ve genel olarak daha az durma. Bu, altı saatin sonunda Cadillac ile ön sıradan mücadele eden 94 numaralı araç için işe yaradı. Podyum için mücadele ediyormuşçasına aynı titizlik ve özveriyle kusursuz ve profesyonel bir performans ortaya koyan takımla gurur duyuyorum” dedi.
Peugeot Sport Teknik Direktörü Olivier Janssonie ise, “Team Peugeot TotalEnergies, sık sık ceza alan bazı rakiplerimizin aksine, çok az hata yaparak etkileyici bir performans ortaya koydu. Burada saygın bir sonuç elde etmek için mükemmel olmamız gerekiyordu. Mühendislerden teknik ekibe ve pilotlara kadar neredeyse mükemmeldik. Herkese tebrikler. Önemli olan bu kararlılığı sürdürmek. Şartlar iyileştiğinde bunun karşılığını alacağız” değerlendirmesinde bulundu.
Jean-Eric Vergne (PEUGEOT 9X8 #93), “Bizim için gerçekten zor bir Le Mans oldu. 93 numaralı araç, Porsche virajlarında bir GT3 aracına çarpmaktan kaçınırken lastik bariyerle çarptı. Takım kaportayı değiştirerek harika bir iş çıkardı, ancak bir tur kaybettik. Daha sonra gece boyunca direksiyonla ilgili bir sorun yaşadım. Yine, ekip harika bir iş çıkardı, ancak üç veya dört tur daha kaybettik. Elimizden gelen her şeyi yaptık. Sonuç için henüz çok erken. Olumlu tarafı her iki aracın da yarışı tamamlamış olması ve bu pistte sürüş yapmanın her zaman keyifli olması” dedi.
Malthe Jakobsen (PEUGEOT 9X8 #94), “12. sırada tamamladık. Belki umduğumuz sonuç bu değildi, ama yine de tatmin edici. Araba finişe ulaştı. Sadece yakıt doldurmak ve lastik değiştirmek zorunda kaldık. Son 10 gün boyunca Le Mans'ta herkes harika bir iş çıkardı ve pit stoplar kusursuzdu. Daha iyi bir sonuç elde etmek ve daha rekabetçi olmak için sadece daha fazla hıza ihtiyacımız var” dedi.
Loïc Duval (PEUGEOT 9X8 #94): “Yarışı 12. sırada tamamladık. Aslında test günü sonrası beklediğimiz noktaya geldik. Düzenlemeler nedeniyle zor olacağını biliyorduk ama 94 numaralı araçta her şeyi optimize ettik ve kağıt üzerinde daha hızlı olan araçlarla mücadele etmeyi başardık” açıklamasında bulundu.