TEAM PEUGEOT TOTALENERGIES 2024 FIA DÜNYA DAYANIKLILIK ŞAMPİYONASI’NIN İKİNCİ YARISINA BREZİLYA’DA START VERECEK!
Team PEUGEOT Totalenergies, 2024 PEUGEOT 9X8 ile 2024 Le Mans 24 Saat yarışında dayanıklılık ve hız anlamında üstün bir başarı gösterdi. Rekabetin sadece pist üstünde değil, pistin dışında da gerek teknolojik gelişmeler gerekse de akıl oyunlarıyla devam ettiği 2024 FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın ikinci yarısı Brezilya Sao Paulo’da devam ederken Team PEUGEOT TotalEnergies, 2024 PEUGEOT 9X8’in Le Mans’da gösterdiği üstün dayanıklılığı geliştirmeyi sürdürecek. PEUGEOT geçmişte tıpkı Le Mans’da olduğu gibi Sao Paulo’da da sportif DNA’sının parmak izlerini bırakmıştı. Motor sporlarının dinamizmini marka tarihi boyunca özümseyen PEUGEOT, 2007 yılıında Milhas de Sao Paulo’da PEUGEOT 908 HDI FAP ile yarışmıştı.
Team PEUGEOT TotalEnergies, 2024 PEUGEOT 9X8’in performansını ve dayanıklılığını kanıtladığı Le Mans 24 Saat yarışının ardından şimdi de 2024 FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın beşinci ayağı olan Sao Paulo 6 Saat yarışında boy gösterecek. PEUGEOT daha önce 2007 yılında Interlagos yarış pistinde Minassian/Gene ve Sarazzin//Lamy ile birlikte 908 HDI FAP LMP1 prototip otomobilleriyle yarışıp, zorlu dinamiklere sahip olan yarışı ilk iki sırada tamamamıştı. Şimdi ise 17 yıl sonra PEUGEOT yeniden 2024 9X8 ile bu pistte tamamen yabancı olan Hypercar sınıfıyla hem rakiplerine hem de kendi başarılarına meydan okuyacak.
Brezilya'nın en büyük şehrinin güneyinde yer alan ve daha çok Interlagos olarak bilinen Autodromo José Carlos Pace, 40 F1 Grand Prix'sine ve 2012, 2013 ve 2014 yıllarında FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nın üç ayağına ev sahipliği yaptı. On yıllık bir aradan sonra, 6 Saatlik São Paulo yarış etkinliği tekrar FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın takviminde yer alıyor. Sadece 4.309 m uzunluğunda (sezonun en kısası) olan Interlagos, saat yönünün tersine koşulan ve eğimli yapısının yanı sıra karmaşık viraj yapısıyla dikkat çeken bir yarış pisti. Bu pistin ilk sektörü “S do Senna” ve “Curva do Sol” virajlarıyla oldukça yüksek hızlara çıkmaya müsaade ederken, 2. sektör sekiz virajlı daha yavaş bir bölümden oluşuyor, pistin üçüncü sektörü ise pilotları yokuş yukarı olan başlangıç - bitiş düzlüğüne götürüyor.
Takımın Hypercar sınıfında bu piste tamamen yabancı olduğunu açıklayan PEUGEOT Sport Teknik Direktörü OlivierJansonnie, “Serbest antrenman sırasında pistte mümkün olduğunca fazla zaman harcayarak PEUGEOT 9X8 2024'ün Le Mans'ta gösterdiği güvenilirliği artırmayı amaçlıyoruz. Böylece yarış için en iyi kurulumu ayarlayabiliriz.” açıklamalarını yaptı.
93 numaralı PEUGEOT 9X8’in kokpitinde mücadele eden Nico Müller, "Le Mans'da çok yoğun geçen iki haftanın ardından dinlenme ve hazırlanma fırsatı bulduk ve bir sonraki yarış için artık hazırım. Interlagos, bol tempolu ve rakım değişiklikleriyle güzel bir pist. Aynı zamanda çok köklü bir tarihi var. İlk sektör, bizim kuruluma çok uygun olabilecek S do Senna virajı ile oldukça ikonik. Sektör 2 oldukça yavaş, ki bu belki de bizim avantajlı olduğumuz bir bölüm değil. Ancak kimse Interlagos'ta test yapmadı, bu yüzden hepimiz sıfırdan başlıyoruz. Herkes için alışılmadık bir pist olacak ve açıkçası böyle mücadele etmeyi seviyorum!” dedi.
94 numaralı PEUGEOT 9X8 kokpitinde mücadele eden Stoffel Vandoorne, "Bu, ekip için tamamen yeni bir pist. Elbette Le Mans'dan çok farklı, çünkü çok kısa ve oldukça engebeli. Amaç doğru kurulumu bulmak, iyi pit stoplar yapmaya devam etmek ve iyi bir yarış stratejisine sahip olmak olacak. Böylece rakiplerimizle mücadele edebileceğiz. Yeni araçtan daha fazla verim almak için hala yapacak işlerimiz var, ancak bu bizi önümüzdeki yarışlar için motive ediyor." ifadelerini kullandı.