TEAM PEUGEOT TOTALENERGIES 8 SAAT BAHREYN YARIŞINDA PODYUMA ÇIKARAK GÖVDE GÖSTERİSİ YAPTI!
Team PEUGEOT TotalEnergies, 8 Saat Bahreyn yarışının hemen ardından 28 Şubat 2025 tarihinde Katar'da başlayacak olan FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nın 13. sezonuna hazırlanmaya odaklandı. Yarışa start çizgisinin arka sıralarından başlayan 93 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8, lastik kotasına uymadığı gerekçesiyle rakip takıma yarış sonrası ceza verilmesiyle 8 Saat Bahreyn yarışında muhteşem bir geri dönüş yaparak podyuma çıktı. Böylece Team PEUGEOT TotalEnergies, 2024 PEUGEOT 9X8 ile neler yapabileceğini bir kez daha göstermiş oldu.
94 numaralı araçta yer alan Paul di Resta ve 93 numaralı araçta yer alan Jean-Eric Vergne'in çabaları sayesinde 1. ve 3. Serbest Antrenman seansları sırasında 2024 PEUGEOT 9X8 parlak bir tablo çizdi, ancak maalesef sıralama turlarında yeterince hızlı tur zamanlarıma imza atamadı. Ama bu takımın sezonunun final yarışında podyuma girmesine engel olmadı. 94 ve 93 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8’ler 8 Saat Bahreyn yarışına sırasıyla 15. ve 18. sıralarda başladı. Sakhir'in kavurucu sıcağında pist sıcaklığının 45 C'ye ulaştığı yarışta Stoffel Vandoorne ve Mikkel Jensen etkileyici ikili performansları sayesinde sıralamada giderek yükseldi.
Takımdaki tüm pilotlar, sıcak ve oldukça aşındırıcı pistteki uzun sürüşlerde lastik bozulmasını mükemmel bir şekilde yönetti. Bu ise yarışın sonlarında yeni lastiklerden faydalanabilecekleri anlamına geliyordu. Genel toplamda üçüncü sırada yer alan 93 numaralı PEUGEOT 9X8 için işe yarayan bir stratejiydi. 94 numaralı araç ise ne yazık ki voltaj sorunu nedeniyle pistin dışında kaldı.


Takımın Fuji’dekiyle benzer stratejileri izlediğini belirten Peugeot Sport Teknik Direktörü Olivier Jansonnie, “İki yarış otomobili de iyi bir yarış çıkardı. Fuji'de olduğu gibi aynı lastik stratejisini izledik. Yani taze lastikleri yarışın sonuna sakladık ve tekrar karşılığını aldık. Tüm ekibe tebrikler" dedi.
Sezonu podyumda bitirmenin öneminden bahseden Stellantis Motorsport Kıdemli Başkan Yardımcısı Jean - Marc Finot, “Her ne kadar hakemlerin kararı nedeniyle olsa da sezonu podyumda bitirmek bu özellikle rekabetçi şampiyonada önemli bir başarı. Sezon, doğru ritmi bulması zaman alan bir araçla zorlu koşullar altında başladı. Ancak takım asla pes etmedi. Sezon süresince sürekli gelişim kaydettik ve olumlu bir sonuçla tamamlamaktan mutluluk duyuyoruz. Bununla birlikte, bu podyum sadece en üst sıralarda daha tutarlı sonuçlara doğru atılmış bir adım olarak görülmeli” dedi.
93 numaralı PEUGEOT 9X8’in koltuğunda oturan Nico Müller, “Zor bir yarıştı ama sonunda mükemmel bir sonuç elde etmeyi başardık. Sıralama turlarımız iptal edildiği için yarışa arka sıralardan başladık, ancak podyumda bitirmek için çarpıcı bir geri dönüş ortaya koymayı başardık. Rakiplerimizin lastik stratejilerini analiz etmek biraz zordu, ancak yaklaşımımız gerçekten iyi çalıştı. Podyum da bitirmek kesinlikle inanılmaz bir şey. Ancak sonucu podyumda tüm ekiple ve duygu yoğunluğu içinde kutlayamadık ve bu biraz üzücü. Çocuklar buraya gelmek için çok çalıştı ve sonuçtan çok memnunum. Bence takımın her bir üyesi bu kupayı hak ediyor” dedi.
93 numaralı PEUGEOT 9X8’in koltuğunda oturan Mikkel Jensen,” Son bölüm gerçekten zordu. Fuji'de olduğu gibi Güvenlik Aracı ve Sanal Güvenlik Aracı periyotlarıyla koşullar zorladı. Lastikler ilk bölümde gerçekten iyiydi. Takımın harika bir lastik stratejisi vardı ve yarışın son aşamalarında lastikleri taze tutmak için süreci gerçekten iyi yönettik. Tüm ekibe teşekkürler” ifadelerini kullandı.
94 numaralı PEUGEOT 9X8’in koltuğunda mücadele eden Paul di Resta, “Lastik stratejisi bu hafta sonu tartışmaların merkezinde yer aldı. Genele baktığımızda çok iyi yarış koşullarına sahiptik. Zor bir yıl oldu, ancak iyi bir sonuçla tamamladık. Zaten gelecek sezon için çalışıyoruz ve daha da güçlü olacağız” dedi.