TEAM PEUGEOT TOTALENERGIES VE MÜHENDİSLİK HARİKASI 2024 PEUGEOT 9X8, FUJİ’DEKİ MÜKEMMEL SONUCUN ARDINDAN BAHREYN YARIŞINA HAZIRLANIYOR!
Team PEUGEOT TotalEnergies ve 2024 PEUGEOT 9X8 6 Saat Fuji (Japonya) yarışında sezonun en iyi sonucuna imza attı. 93 numaralı araç genel klasmanda dördüncü ve 94 numaralı araç ise sekizinci oldu. Sezon boyu amansız bir mücadele gösteren takım, iki aracıyla da ilk ona girmek için üstün çaba gösterdi. PEUGEOT, daha önce iki kez 8 Saat Bahreyn yarışına ve Bahreyn Uluslararası Pisti'nde farklı test oturumlarına katılmıştı. Bu nedenle takım, pistin yapısını ve dinamik özelliklerine çok daha hâkim. Ayrıca Fuji’de elde edilen sonuç Team PEUGEOT TotalEnergies’in Bahreyn yarışına çok daha motive şekilde hazırlanmasını sağlıyor.
31 Ekim Perşembe günü iki serbest antrenman seansıyla başlayacak olan 8 Saat Bahreyn yarışı, sıralama turları ve 1 Kasım'daki Hyperpole oturumuyla tüm hafta sonunu kapsayacak. 2024 FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın son yarışı 2 Kasım Cumartesi günü yerel saatle 14.00'te (12.00 CET) başlayacak. 3 Kasım Pazar günü, yani yarıştan sonraki gün, Team Peugeot TotalEnergies Çaylak Testine katılacak. Burada Théo Pourchaire ve Clément Novalak gibi iki genç ve yetenekli pilot, üstün mühendislik ve sürüş becerileriyle dikkat çeken 2024 PEUGEOT 9X8'i kullanacak.
Takımın 2024 WEC Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’na oldukça motive şekilde hazırlandığını belirten PEUGEOT Sport Teknik Direktörü Olivier Jansonnie, “Takımın gösterdiği üstün çaba göz önüne alındığında, bu hak ettiğimiz bir sonuçtu ve bu da kaçınılmaz olarak Bahreyn'e daha motive ve yüksek moral ile odaklanmamıza etki edecek. Harika şeyler yapabileceğimizi kanıtladık. Bu nedenle Team PEUGEOT TotalEnergies, 2024 FIA WEC sezonunun son turuna motive olmuş bir şekilde giriyor. Amacımız Fuji'de gösterdiğimiz performansı yeniden göstermek ve daha tempolu bir yarış çıkartmak. Böylece podyum için mücadele edebileceğiz. Bahreyn yarışını iyi biliyoruz. Sezonun en uzun yarışlarından biri, kısmen hava karardıktan sonra da devam ediyor ve gerçekten sıcak. Bu nedenle pilotlar, araçlar ve lastikler için zorlu olacak, çünkü yarış yüzeyi oldukça aşındırıcı.” dedi.
94 numaralı PEUGEOT 9X8’in koltuğunda yarışacak olan Paul di Resta, “Bahreyn'de daha önce iki kez yarıştık. Elbette bu durum bir önceki PEUGEOT 9X8 için geçerliydi, ancak hafta sonuna başlarken bize yardımcı olacak çok sayıda veriye sahibiz. Fuji ve Bahreyn arasında uzun bir boşluk oldu. Bu bize özellikle 2025 yılına odaklanan bazı testler yapmak için zaman sağladı. 24 Saat Le Mans'ın bitiminden bu yana gelecek sezonu düşünüyoruz. Yapılacak çok fazla geliştirme var. Tüm ekip gerçekten motive olmuş durumda ve gelişim kaydetmek için çok çalışıyor” sözleriyle yarışı değerlendirmesinde bulundu.
93 numaralı PEUGEOT 9X8’in koltuğunda yarışacak olan Mikkel Jensen, “Sezonun son yarışına hazırım. Fuji'deki son yarıştan bu yana, Amerika Birleşik Devletleri'nde de yarıştım ve ayrıca simülatör ve fiziksel kondisyonum üzerinde çalışmaya devam ettim ve böylece Bahreyn için yüzde 100 hazırım. Japonya'da iyi bir yarış geçirdikten sonra, bu sezonu en yüksek seviyede tamamlamak ve ardından 2025 sezonuna güçlü bir başlangıç yapmak istiyoruz. Gelecek yıla odaklanmaya başladık bile. Bu, ekip için yeni bir başlangıç olacak” dedi.
PEUGEOT’nun çaylak testinde yer alacak olan genç pilot Malthe Jakobsen ise, “Videolar ve veriler üzerinde çalışmadan önce simülatörde bir günlüğüne Satory'de ekiple buluşacağım. Hafta sonu boyunca Bahreyn'de takımla birlikte olacağım. Burada takım brifinglerine ve toplantılarına katılabileceğim. Çok şey öğreneceğim. Hedefim, gelecek yıl Katar'da takımla birlikte katılacağım ilk yarışa mümkün olduğunca etkili bir şekilde hazırlanmak” dedi.