TEAM PEUGEOT TOTALENERGIES, 2024 PEUGEOT 9X8’İN ÜSTÜN PERFORMANSI SAYESİNDE 6 SAAT SAO PAULO’DA SEZONUN EN İYİ YARIŞ SONUCU ELDE ETTİ!
Üstün mühendislik becerisinin yanı sıra PEUGEOT’nun marka olarak motor sporları DNA’sını yansıtan hiper yarış otomobili 2024 PEUGEOT 9X8, bu sefer 6 Saat Sao Paulo’da yine bir başarı elde etti. Eğimli ve dinamik yapısıyla motor sporları tarihinin en teknik pistlerinden biri olan Interlagos’da gerçekleştirilen yarışta 93 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8 8. olurken 94 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8 ise 16. sıraya yerleşti. Böylece rekabetin en üst seviyede olduğu FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda Team PEUGEOT TotalEnergies, PEUGEOT’nun motor sporlarına duyduğu eşsiz tutkuyu bu sefer üstün bir başarı ile taçlandırmış oldu. 73.205 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen 6 Saat Sao Paulo yarış etkinliği, 2024 FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın en kalabalık ve heyecanlı yarış atmosferlerini sunarak oldukça çekici ve heyecanlı bir yarış deneyimi sundu.
PEUGEOT, en yüksek teknolojiyi sadece yol otomobillerinde değil, aynı zamanda üstün başarılarıyla dikkat çeken çok yüksek teknolojiye sahip yarış otomobillerinde de kullanıyor. Motor sporlarına tutkuyla bağlı olan PEUGEOT, bu sefer Team PEUGEOT TotalEnergies’in yüksek strateji becerisi ve üstün performansa sahip hiper yarış otomobili 2024 PEUGEOT 9X8 ile 6 Saatlik Sao Paulo’da 2024 PEUGEOT 9X8’in lansmanından bu yana en iyi sonucu elde etmeyi başardı. Sıralama seansında oldukça zor anlar geçiren takım seansı 16. ve 17. olarak tamamladı. Yarışa sert hamura sahip lastiklerle başlama kararı alan takım bu başarılı lastik seçimi sayesinde genel sıralamada hızla yükseldi. Yarışın başlamasından 1 saat sonra, Nico Müller adeta sanatsal bir performansla 93 numaralı PEUGEOT 9X8’in üstün performansından yararlanarak Porsche’yi geçti ve 12. sıraya kadar yükseldi. Böylece pistte yaşadığı bir çarpışmanın ardından beş saniye ceza alan Loïc Duval'in kullandığı 94 numaralı aracın hemen önünde yer aldı.
Team PEUGEOT TotalEnergies’in aldığı başarılı stratejik kararlar sayesinde Nico ve Loïc, PEUGEOT ile ikinci kez pist koşullarına mükemmel uyum sağlayan lastik stratejisiyle yarıştılar. İsviçreli usta pilot Nico Müller, 93 numaralı yarış otomobiliyle üst üste üç Hypercar geçerek genel klasmanda sekizinci sıraya yükselirken, takım arkadaşı ise aldığı cezaya rağmen onun hemen arkasında bir pozisyon yakalamayı başardı. İkinci yakıt ikmali için pitstop yapmadan hemen önce, ön sıradaki yarışçılar pitstop stratejilerine başladıktan sonra 93 ve 94 numaralı PEUGEOT 9X8'ler ikinci ve yedinci sıralara yükselmiş oldu. Bütün bu heyecanlı strateji savaşının ardından 85 tur ve 366 km sonra Nico Müller ve Loïc Duval koltuklarını deneyimli pilotlar Mikkel Jensen ve Paul di Resta'ya devrettiler. Yarışın yarısının tamamlanmasının ardından 93 numaralı PEUGEOT 9X8’in koltuğunda mücadele eden Danimarkalı pilot Mikkel Jensen, beşincilik için Ferrari ve Porsche ile muhteşem bir mücadeleye girdi ve Interlagos'taki 73.000 adedin üzerindeki taraftara heyecan dolu anlar yaşattı.
Sezonun en kısa, ancak, en zorlu pisti olan Interlagos’da iki saatlik bir çabanın ardından Mikkel ve Paul, pilotluk görevlerini damalı bayrağa kadar yoğun bir mücadele ortaya koyan Jean-Eric Vergne ve Stoffel Vandoorne'a devrettiler. Herhangi bir teknik aksaklık yaşanmadan 235 tur (1.012 m) tamamlayan 93 numaralı PEUGEOT 9X8 bitiş çizgisini sekizinci sırada geçerken, 94 numaralı otomobil yarışı 16. sırada tamamladı. Böylece Team PEUGEOT TotalEnergies 2024 PEUGEOT 9X8’in lansmanından bu yana en iyi sonucu elde etmiş oldu.
Yarışın başında sert lastik tercihi ile takımın en iyi kararı verdiğini açıklayan PEUGEOT Sport Teknik Direktörü Olivier Jansonnie, “BMW, Alpine ve Lamborghini ile mücadele ederek bu yarış için hedefimize ulaştık ve sonunda onların önünde bitirdik. Açıkçası çok da hızlı değildik ama bence elimizden gelenin en iyisini yapmayı başardık. Yarışın genel akışından ve ekibin performansından memnunum. Kesinlikle doğru stratejiye sahiptik. Şimdi ön saflarda savaşabilmek için biraz tempo yakalamamız gerekiyor" ifadelerini kullandı.
Takımın stratejik anlamda en iyi kuruluma sahip olduğunu açıklayan Stellantis Motorsport Kıdemli Başkan Yardımcısı Jean - Marc Finot, "Sıralamada pole pozisyonunun bir saniye gerisinde olduğumuz için, şampiyonanın seviyesi ne yazık ki bizi gridin arkalarına yerleştirdi. Başlangıçtaki kusursuz lastik stratejisi sayesinde iyi bir yarış geçirdik ve bu da 93 numaralı aracın harika bir dönüş yapmasını sağladı. Ne yazık ki, 94 numaralı yarış otomobili ceza aldı ve ardından trafiğe takıldı. Aslında sekizinci sıra takım için oldukça iyi ama tam olarak tatmin olmadık çünkü podyum için savaşmak istiyoruz." açıklamalarını yaptı.
93 numaralı PEUGEOT 9X8’in koltuğunda mücadele eden Mikkel Jensen, “Yarışta işler bizim için iyi gitti çünkü araç sert lastiklerle iyi iş çıkardı. Bazı rakipler orta lastiklerle mücadele ederken, PEUGEOT'nun sert hamurla oldukça hızlı olduğunu fark ettik. Takım Nico için yeni lastikler hazırlayarak, başlangıçta mükemmel bir stratejiye sahipti. Ayrıca çift görev süresi yapmayı başardık. Böylece bugün iyi bir iş çıkartabildik" diyerek yarışı değerlendirdi.
94 numaralı PEUGEOT 9X8’in kokpitinde yarışan Loïc Duval ise, "Pistteki küçük bir çarpışma nedeniyle bize beş saniye, ardından pit alanında on saniye daha ceza verildi. Buna rağmen, hala ortalarda bitirmek için mücadele ettik. Ancak ikinci görev bölümünde tempomuz düşük kaldı ve arka lastikler zorluk çıkardı. Yarışın ilk aşamalarında lastik stratejimiz iyiydi ancak daha sonra rakiplerimiz uyum sağladı ve fark açmak giderek zorlaştı" açıklamalarıyla yarış hakkında değerlendirmelerde bulundu.