Peugeot
TEAM PEUGEOT TOTALENERGIES 6 SAAT FUJİ YARIŞINDA ÜST DÜZEY PERFORMANS GÖSTERMEK İÇİN HAZIR!
10.09.2024
  • TEAM PEUGEOT TOTALENERGIES 6 SAAT FUJİ YARIŞINDA ÜST DÜZEY PERFORMANS GÖSTERMEK İÇİN HAZIR!

TEAM PEUGEOT TOTAL ENERGIES, 2024 PEUGEOT 9X8’İN ÜSTÜN PERFORMANSINI 6 SAAT FUJİ YARIŞINDA GÖSTERMEYE HAZIRLANIYOR!

WEC’nin Teksas ayağında oldukça sıkı ve zorlu bir mücadeleye tanık olan Team PEUGEOT TotalEnergies, sezonun sondan bir önceki yarışı olan Japonya’ya sıkı şekilde hazırlanıyor. 4.563 metre uzunluğu ve zorlu viraj yapısıyla dikkat çeken 6 Saat Fuji yarışına sıkı şekilde hazırlanan takımın altı pilotundan dördü Japonya’da ve Asya’nın başka yerlerinde çeşitli şampiyonalarda yarıştı. Bu kapsamda Team PEUGEOT TotalEnergies, sadece üstün performansıyla dikkat çeken 2024 PEUGEOT 9X8 ile değil aynı zamanda üstün kabiliyete sahip pilot kadrosu ve tutkulu hayran kitlesiyle de 6 Saatlik Fuji yarışında amansız bir mücadele vermeye hazırlanıyor.

PEUGEOT’nun sportif marka kimliğini sonuna kadar yansıtan Team PEUGEOT TotalEnergies takımı, ileri seviye mühendislik becerileriyle geliştirilmiş olan 2024 PEUGEOT 9X8’in performansından yararlanmaya devam ediyor. Teksas’ta düzenlenen Lone Star Le Mans yarışının ardından FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın (WEC) yedinci ayağına tam gaz hazırlanan takım, Asya ve Japonya’da yarış kazanmış olan üstün pilot kadrosuyla 6 Saat Fuji’de tam anlamıyla tutku ve mühendisliğin bir yansıması olan PEUGEOT 2024 9X8’in üstün sürüş niteliklerinden faydalanarak yarış kazanmayı hedefliyor.

Team Peugeot TotalEnergies, bu yıl FIA WEC yarışında 11. kez yer alan 6 Saat Fuji yarışına arka arkaya üçüncü kez katılmaya hazırlanıyor. Bu da takımın ve pilotların pistin yapısına ne kadar aşina olduklarını gösteriyor. Ayrıca Team PEUGEOT TotalEnergies, çoğunluğu Asya'da yarışmış ve bu yolculuğu sabırsızlıkla bekleyen teknik ekibin ve pilotların dayanıklılığına güveniyor. Örneğin Loïc Duval ve Stoffel Vandoorne, birkaç yıl boyunca Super GT, Formula Nippon veya Super Formula şampiyonalarında yarışırken, Mikkel Jensen ve Paul di Resta, Team PEUGEOT TotalEnergies'e katılmadan önce Asya Le Mans Serisi'nde yarıştı.

Her iki 2024 PEUGEOT 9X8’in performansından memnun olduğunu açıklayan Olivier Jansonnie,“2022 yılında bu bizim ikinci ve Avrupa dışındaki ilk yarışımızdı. Hala şampiyonayı öğreniyor olsak da, her iki PEUGEOT 9X8 modeli de sonuna kadar iyi performans gösterdi. Geçen sene, Hypercar sınıfındaki araçlarımız nispeten olaysız bir yarışın ardından yedinci ve sekizinci olmuştu.Rekabet bu yıl yine zor. Ancak yine de puanla bitirmeyi umuyoruz” dedi.

Stellantis Motorsport Kıdemli Başkan Yardımcısı Jean - Marc Finot, “İki yarışın bu kadar hızlı bir şekilde art arda düzenlenmesi, doğrudan işe geri dönebileceğimiz anlamına geliyor. Fuji pistini iyi biliyoruz, ancak 9X8’in yeni versiyonuyla değil. Yeni versiyonla pistin belirli bölümlerinde daha kolay hareket edebileceğiz, ancak pistin bir kısmının COTA'ya benzer olduğunu da unutmamalıyız. Öyle ya da böyle, takım Austin'de elde ettiği deneyimi kullanarak iki yarış arasında yoğun bir şekilde çalıştı” dedi.

94 numaralı PEUGEOT 9X8’in koltuğunda mücadele edecek olan Loïc Duval

“Otomobili sürme fırsatı bile bulamadığım Austin'deki hafta sonunu bir an önce geride bırakmak istiyorum. Japonya'ya gideceğim için çok mutluyum. Gerçekten çok sevdiğim, çok fazla zaman geçirdiğim ve her yıl olduğu gibi dönmekten mutluluk duyduğum bir ülke. Bunu Le Mans'ddan sonra takvimdeki en büyük yarış olarak görüyorum. Ekiptekiler de buraya gelmekten hoşlanıyor gibi görünüyor. Bence performans açısından iddialı olacağız. Bu iyi bildiğimiz bir pist ve bu bizim avantajımız olacak” dedi.

93 numaralı PEUGEOT 9X8’in koltuğunda mücadele edecek olan Nico Müller ise “Austin'de 93 numaralı araçla iyi bir yarış çıkardık. Beladan uzak durduk ama hızlı olamadık ve bu sinir bozucuydu. Tabii ki, sıralama turlarındaki veya başlangıçtaki performansımız gibi birkaç olumlu nokta vardı, ancak genel olarak yarış tempomuz yetersizdi. Geçen yıl Fuji'yi kaçırdım, bu yüzden bu pist benim için bir ilk olacak. Çok hızlı bir birinci sektör ve çok yavaş ve virajlı bir üçüncü sektör ile teknik olduğu kadar ilginç de bir pist. Bu nedenle doğru dengeyi bulmamız gerekiyor. Amacımız puanla bitirmek olacak” dedi.

KAYDINIZ BAŞARIYLA ALINMIŞTIR

<%-- --%>