TEAM PEUGEOT TOTALENERGİES 6 SAAT SPA-FRANCORCHAMPS’TE ÖNEMLİ TECRÜBELER KAZANDI!
FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nın Le Mans Hypercar kategorisinde yarışan Team PEUGEOT TotalEnergies, Belçika’da gerçekleşen Spa-Francorchamps 6 Saat Yarışı’nda iki PEUGEOT 9X8 aracı ile kıyasıya bir mücadele verdi. Zorlu yarışın ardından PEUGEOT 9X8 #93 (Di Resta/Vergne/Jensen) 11. oldu. 94 numaralı araç (Duval/Jakobsen/Vandoorne) ise başka bir yarışçıyla temas ederek yarışı bırakmak zorunda kaldı. Her iki PEUGEOT 9X8 de sıralamada ilk 10'da yer aldı ve yarış boyunca güçlü bir performans sergileyerek ilk 5 pozisyon için mücadele etti. Her ne kadar Spa-Francorchamps Team PEUGEOT TotalEnergies için hayal kırıklığı yaratmış olsa da Le Mans 24 Saat öncesinde çok önemli kazanımlar da sağladı.
FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nın Le Mans Hypercar kategorisinde yarışan ve sıralamada ilk 10'da yer alan iki PEUGEOT 9X8, pistte kıyasıya mücadele ettiler ve Paul di Resta (#93) ile Loïc Duval'ın (#94) etkileyici bir performans sergileyerek yarışın ilk saatinde pozisyon değiştirdiler. Heyecan verici yarışta Team TotalEnergies, sanal güvenlik aracı (VSC) periyodunu fırsat bilerek ikinci pit stopu öne aldı ve 93 numaraya iki, 94 numaraya ise dört yeni orta lastik taktı. Paul ve Loïc, yeni lastiklerle ellerinden gelenin en iyisini yaptılar, Les Combes'da fren sırasında ve efsanevi Raidillon'da risk alarak genel klasmanda 3. ve 4. sıraya yükseldiler. İki buçuk saat süren yoğun yarışın ardından Paul ve Loïc'in yerini Jean-Eric Vergne (#93) ve Malthe Jakobsen (#94) aldı. Yarışın yarısına gelindiğinde ise 94 numaralı araç güvenlik aracının avantajını kullanarak pit stop yaptı, 93 numaralı araç ise pit stop yapamadan pistte kalarak 10 tur boyunca liderliği elinde tuttu. Yarışın sonunda ise Jean-Eric Vergne ve Mikkel Jensen'in yoğun çabalarına rağmen 93 numaralı araç ilk 10'a giremedi. Birkaç dakika sonra Malthe Jakobsen 5. sırayı korurken, PEUGEOT'nun 94 numaralı aracı başka bir Hypercar ile çarpıştı ve Stoffel Vandoorne direksiyona geçemeden yarış dışı kaldı.
Spa-Francorchamps 6 Saat yarışı Team Peugeot TotalEnergies’ın hedeflerini bir sonraki yarışa bırakmasıyla sonuçlandı. 93 numaralı PEUGEOT 9X8 yarışı 11. sırada tamamlarken, 94 numaralı yarış otomobili ise yarış dışı kaldı. Ancak, 24 Saat Le Mans öncesindeki bu yarışın kazanımları da oldu. PEUGEOT 9X8, hem sıralama turlarında hem de yarışta üstün bir performans sergiledi ve Le Mans için umut verici bir tablo ortaya koyarak ilk beşte yer aldı.
Team PEUGEOT TotalEnergies, bir ay sonra dünyanın en prestijli dayanıklılık yarışı Le Mans'ın 93. Dayanıklılık Grand Prix'ine (14-15 Haziran) katılacak.

PEUGEOT Sport Teknik Direktörü Olivier Jansonnie, “Çok daha iyi bir sonuç için gereken tempoya sahip olabilirdik, bunu sıralama turlarında ve yarışın başında gösterdik. Yarış ortasında iki aracın stratejilerini bölerek tüm seçenekleri değerlendirmeye karar verdik, ancak 93 numaralı araç ile güvenlik aracı fırsatından yararlanamadık. Aslında 94 numaralı araç daha iyi bir konumdaydı ancak bir kazaya karıştı. Başka bir otomobille temas edince bir süspansiyon parçası kırıldı. Sonuç olarak sıralama turlarında ve yarışta iyi bir tempo yakaladık, yani bu potansiyele sahibiz ve Le Mans'da bu potansiyeli kullanmaya çalışacağız” dedi.
Paul Di Resta (PEUGEOT #93), “İki oldukça başarılı yarış bölümü yaşadım ve birkaç pozisyon kazanabildim. Güvenlik aracından sonra, hiper otomobiller farklı lastik stratejileri izledi. İki yeni lastiğimizle doğru karar verdiğimizi düşünüyorum; bundan faydalanabildik ve lastikleri daha sonra kullanmak üzere saklayabildik. Liderlerle mücadele etmek harikaydı” değerlendirmesine yer verdi.
Loïc Duval (PEUGEOT #94), “İyi bir başlangıç yaptım, ancak ilk bölüm çok sinir bozucuydu çünkü en kötü yerlerde GT’lere yakalanmaya devam ettim ve sollama yapmak çok zor oldu. Daha kısa olan ikinci bölümde lastiklerin bozulmaya başladığını hissettim. Sonunda, son bölümde yeni lastiklerde iyi bir tempo yakaladık. Bence doğru stratejiydi. Ne yazık ki beş saniyelik bir ceza aldık. Öyle ya da böyle ön saflarda mücadele etmek iyi hissettirdi” dedi.
Malthe Jakobsen (PEUGEOT 9X8 #94 ) ise yarışı, “Ne yazık ki, çok iyi bir yarış geçirirken, yarışı bırakmak zorunda kaldık. Güvenlik aracıyla yeniden start aldığımda 20 numaralı BMW'nin önünde 5. sırayı korudum. 5. virajda hafif bir temas yaşadık ve sol arka süspansiyonumun bir parçası kırıldı. Mecburen Pit alanına geri döndüm ama yapabileceğimiz başka bir şey yoktu. Takım için gerçekten üzgünüm, bu hafta sonu podyuma çıkmayı hak etmiştik" sözleriyle değerlendirdi.