TEAM PEUGEOT TOTALENERGIES, GELECEKTEKİ PİLOTU NICK CASSIDY İLE TEKSAS’A GİDİYOR!
"Lone Star Eyalet" olarak da bilinen Teksas, 2025 FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nın altıncı ayağına Circuit of The Americas'ta (ABD) ev sahipliği yapacak. Bu yarışta Team Peugeot TotalEnergies pilotları Jean-Eric Vergne ve Stoffel Vandoorne, Berlin E-Prix ile yaşanan program çakışması nedeniyle Brezilya yarışına katılamamışlardı ancak geçtiğimiz haziran ayında Le Mans 24 Saat ile PEUGEOT 9X8'e döndüler. Team Peugeot TotalEnergies bu 6 saatlik yarışta her zamanki pilot üçlüsünü sahaya sürecek: 93 numaralı araçta Di Resta/Jensen/Vergne ve 94 numaralı araçta Duval/Jakobsen/Vandoorne. Bununla birlikte 2026 sezonunda Team Peugeot TotalEnergies’e tam zamanlı pilot olarak resmen katılacak olan Nick Cassidy (31), Austin'deki yarışın ardından düzenlenecek bir test seansında PEUGEOT 9X8'i ilk kez test edecek.
Team Peugeot TotalEnergies, yaz arasından önce Interlagos pistinde FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nda bugüne kadarki en iyi genel derecesini (6. ve 7. sıra) elde etmişti. Yine burada, 93 numaralı PEUGEOT 9X8 yarış otomobili, 181 km/s ortalama hızla sezon için 10.000 km sınırını da aştı.
Fransız ekibi, Dünya Şampiyonası'nın Kuzey Amerika ayağına ev sahipliği yapan 5.513 m uzunluğundaki Circuit of The Americas'ta bu olumlu ivmeyi sürdürmeyi hedefliyor. Peugeot Sport Teknik Direktörü Olivier Jansonnie, “2024 yarışı öncesinde pist yüzeyini yenilemek için yapılan çalışmalara rağmen pist hala engebeli ve bu da ayar seçimini zorlaştırıyor. Yarış boyunca hava koşullarına özellikle dikkat edeceğiz. Aslında ortam sıcaklığı pilotlarımız için gerçek bir fiziksel zorluk yaratabilir, pist sıcaklığının lastik seçimi üzerindeki etkisinden bahsetmeye bile gerek yok. Takımların performansı en iyi duruma getirmek için en azından kısmen orta sertlikte lastikleri tercih etmesi muhtemel, ancak lastik aşınması ve bozulması göz ardı edilmemeli, özellikle de sıcaklıklar 2024 yılındaki kadar yüksek olacakken” dedi.
Takımın pilotları Jean-Eric Vergne ve Stoffel Vandoorne, Berlin E-Prix ile yaşanan program çakışması nedeniyle Brezilya yarışına katılamamışlardı ancak geçtiğimiz haziran ayında Le Mans 24 Saat ile PEUGEOT 9X8'e döndüler. Team Peugeot TotalEnergies bu 6 saatlik yarışta her zamanki pilot üçlüsünü sahaya sürecek: 93 numaralı araçta Di Resta/Jensen/Vergne ve 94 numaralı araçta Duval/Jakobsen/Vandoorne.


Yeni Zelandalı pilot Nick Cassidy PEUGEOT 9X8 ile tanışacak
Bir başka uluslararası üne sahip pilot da Fransız ekiple birlikte Austin'de hazır bulunacak. Formula E'de iki kez ikincilik elde eden ve Japonya'da Süper Formula ve Süper GT şampiyonu olan Yeni Zelandalı Nick Cassidy (31), yarıştan sonra Salı günü düzenlenecek bir test seansında PEUGEOT 9X8 ile tanışacak.
Programla ilgili fikirlerini belirten Peugeot Sport Teknik Direktörü Olivier Jansonnie, “Nick’i PEUGEOT programına katmaktan mutluluk duyuyoruz. Farklı disiplinlerdeki deneyimi, teknik yaklaşımı ve hızı onu takım için değerli bir varlık haline getiriyor. Austin'deki bu seans, PEUGEOT 9X8'in 2026 sezonu için tam zamanlı pilot kadromuza resmi olarak katılmadan önce onunla önemli bir ilk temas kurmamızı sağlayacak. Théo Pourchaire de bu test seansında PEUGEOT 9X8'i kullanacak” dedi.
Projede yer almaktan mutluluk duyduğunu belirten Nick Cassidy, “2026 FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda PEUGEOT adına yarışacağım için çok gururluyum. Dayanıklılık yarışlarında, özellikle de Le Mans 24 Saat'te böylesine efsanevi bir marka adına yarışmak rüya gibi bir fırsat. Takımın hedeflerine katkıda bulunmayı ve önümüzdeki zorlukların üstesinden gelmek için heyecanlıyım” açıklamasında bulundu.
PEUGEOT 9X8 yarış otomobilleri, ilk iki serbest antrenman seansı için 5 Eylül Cuma günü Circuit of The Americas'a dönüyor. Araçlar 7 Eylül Pazar günü yerel saatle 13:00 'te başlayacak olan FIA WEC'in 99. yarışı olan Lone Star Le Mans'ın sıralama turlarına katılacak.
93 numaralı PEUGEOT 9X8 pilotu Jean-Eric Vergne, “Uzun bir yaz tatilinden sonra, Le Mans’tan yaklaşık üç ay sonra Austin’de PEUGEOT 9X8’in direksiyonuna dönmeyi sabırsızlıkla bekliyorum! Tatillerimi ailemle birlikte değerlendirerek enerji topladım ve eylül ayındaki iki yarışa hazır olmak için antrenmanlara, hatta çok fazla antrenmana odaklandım” dedi.
94 numaralı PEUGEOT 9X8 pilotu Stoffel Vandoorne ise, “CoTA gerçekten sevdiğim bir pist, ama aynı zamanda çok engebeli olduğu için oldukça zor. Hızlı virajlar, yavaş virajlar ve tümsekler söz konusu olduğundan, doğru kurulumu bulmak kolay değil. Lastik aşınması nedeniyle yarış stratejisi de oldukça zorlu ve biz sürücüler için, muhtemelen yılın en zorlu fiziksel yarışı olacak, çünkü hava aşırı sıcak, pist saat yönünün tersine akıyor ve tümsekler işi daha da zorlaştırıyor. São Paulo'daki son yarışımız oldukça iyi geçti, umarım bu seviyeyi koruyabiliriz” dedi.