TEAM PEUGEOT TOTALENEGIES IMOLA’DA ÜSTÜN BİR PERFORMANS SERGİLEYEREK PEUGEOT 9X8’İN GÜCÜNÜ GÖSTERMİŞ OLDU!
Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, 2025 WEC Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın İtalya ayağında Team PEUGEOT TotalEnergies ile önce Hyperpole elde ederek mükemmel bir başarı elde etti, ardından Fransız takım yarış temposunda yaşanan şanssızlıklara rağmen rağmen 93 numaralı PEUGEOT 9X8 ile yarışı 9. sırada tamamlamayı başardı ve takımlar klasmanında 8. sıraya yerleşti. Bu başarı sayesinde Team PEUGEOT TotalEnergies, WEC’nin 2025 sezonunda da rekabetçi ve güçlü bir yapıya sahip olduğunu kanıtlamış oldu!
Team PEUGEOT TotalEnergies, Akapella tarzında İtalyan Milli Marşının 65.000’in üzerinde taraftar ile söylenmesinin ardından, 36 rekabetçi otomobille birlikte dar ve stratetjik yapısıyla dikkat çeken Imola pistinde altı saat boyunca yarışmak üzere sıraya girdi. 2025 FIA WEC'in üçüncü ayağı olan Spa-Francorchamps’e sadece üç hafta kala düzenlenen 6 Saat Imola yarışında önemli ve yüksek performans dereceleri elde eden PEUGEOT 9X8'ler PEUGEOT’nun ve Team PEUGEOT TotalEnergies takımının üstün yarış becerilerini ortaya koydu.
Her iki PEUGEOT 9X8’de başlangıç seansında birer sıra yükseldi. 93 numaralı araçta yarışan Paul Di Resta ilk turu 6. sırada tamamlarken, 94 numaralı araçta yarışan Loïc Duval başlangıç-bitiş düzlüğünü ilk kez geçtiğinde 10. sırada yer aldı. İki Team PEUGEOT TotalEnergies pilotu da ilk pit stoplarına kadar yarıştaki konumlarını korudu.


Paul Di Resta ise yarışın en önemli anlarından olan pit-stopların hemen öncesinde, pit alanında başka bir araç tarafından biraz geciktirildi. Böylece pit stop beklenenden uzun sürdü ve yarışa 11. sırada geri döndü. Yaklaşık 20 tur sonra 93 numaralı araç rakip bir Hypercar aracına çarptı ve spin attı. Böylece yarışta 14. sıraya geriledi.
Bu arada 94 numaralı araç ilk pit stopunun ardından ilk 10'a girmeyi başardı ancak yarışın başlarında yaşadığı temas nedeniyle 10 saniyelik bir ceza aldı. 94 numaralı Peugeot 9X8'in direksiyonuna 14. sırada geçen Malthe Jakobsen, hızlı turlar atarak liderleri yakaladı ve yarışın ortalarında yeniden ilk 10'a yükseldi.
Her iki PEUGEOT 9X8'in pit stratejilerine fayda sağlayan Sanal Güvenlik Aracı (VSC) eşliğinde sona eren çift stintin ardından Malthe Jacobsen ve Jean-Eric Vergne, son tur için araçlarını Stoffel Vandoorne ve Mikkel Jensen'e teslim ettiler. İki Fransız hiper otomobili farklı lastik stratejileri izledi. 94 numaralı araç dört yeni orta lastik ve 93 numaralı araç ise sıralama turlarında kullanılmış olan dört orta lastik kullanarak yarışı başarıyla bitirdi.