TEAM PEUGEOT TOTALENERGIES SEZONU BAHREYN’DE TAMAMLADI
Team Peugeot TotalEnergies FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nı Bahreyn’de tamamladı. Sıralama turlarında başarılı sonuçlar alan takım, yarışta ön sıralardaki yerini koruyamadı. Bununla birlikte PEUGEOT 9X8 #93 (Di Resta/Jensen/Vergne) 2025 sezonunu dokuzuncu sırada tamamladı. PEUGEOT 9X8 #94 (Duval/Jakobsen/Pourchaire) ise 2025 Bahreyn 8 Saat yarışını onuncu sırada tamamladı. Peugeot, bu sezon on kez ilk 10'da yer aldıktan sonra, 2025 FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nda üreticiler kategorisinde geçici olarak yedinci sırada yer aldı.
FIA WEC 2025 sezonu Bahreyn'deki Sakhir yarış pistinde sona erdi. Sıcaklığı 40°C'nin üzerine çıkan pistte sert hamurlu lastiklerle donatılan her iki PEUGEOT 9X8 aracı da, ikna edici bir sıralama performansının ardından Bahreyn 8 Saat yarışına ikinci sıradan başladı. Loïc Duval (#94) ve Paul Di Resta (#93), Sakhir serisinde zorlu bir çift bölümün ardından PEUGEOT 9X8 #94 ve #93'ü ilk 5'te tutmayı başardılar. Daha sonra, 2026 yılında PEUGEOT Hypercar'ın geliştirilmesine liderlik edecek olan takım arkadaşları Jean-Éric Vergne ve PEUGEOT 9X8'in direksiyonunda yarışlara ilk kez çıkan Théo Pourchaire'e görevi devrettiler.
Peugeot TotalEnergies ekibi, yarış stratejilerini optimize etmek için her iki araç için de pit stop planlamaya karar verdi. Artık orta sertlikte lastiklere sahip olan PEUGEOT 9X8'ler, Bahreyn gecesinde fark edilmeden ilerlerken ve pozisyonları riske girerken, diğer hiper otomobiller pit stop yaptılar. Théo Pourchaire, başarılı bir çift bölümün ardından iki tur boyunca yarışı önde götürdü ve ardından 94 numaralı aracı üçlü bölüm için Malthe Jakobsen'e devretti. Ardından Paul Di Resta, ikinci bir çift bölüm için (toplam 127 tur, 687 km) 93 numaralı aracın direksiyonuna geçerek PEUGEOT 9X8 ile son kez piste çıkan Mikkel Jensen'in yerine geçti.
Bitime bir saatten az bir süre kala sanal ve gerçek güvenlik aracı cezası alan Danimarkalı pilotlar, her iki PEUGEOT 9X8'i ilk 10'a sokmak için son saniyeye kadar mücadele etti. Mikkel Jensen, bitiş çizgisini dokuzuncu sırada geçerken, vatandaşı Jensen onuncu oldu.
Stellantis Motorsport Kıdemli Başkan Yardımcısı Jean-Marc Finot, “Özellikle iki aracı da ikinci sıraya yerleştirdikten sonra, oldukça hayal kırıklığı yaratan bir yarıştı. Farklı stratejiler denemiştik ve ilk beşte yer almayı umabilirdik. Ne yazık ki, rakiplerimiz güvenlik aracı periyotlarını serbest pit stop için kullandılar ve yaklaşık dört sıra kaybettik. Bu, araçların ve tüm ekibin performansını etkilemiyor. Potansiyel kesinlikle mevcut ve bunu 2026'da göstermeyi heyecanla bekliyoruz. Sezon boyunca yorulmak bilmeyen çabaları için Peugeot markasına ve tüm Team Peugeot TotalEnergies ailesine teşekkür etmek istiyorum” sözleriyle yarışı değerlendirdi.
72 yarış saati, iki podyum, on ilk 10 sıralaması, on hyperpol, 93 numaralı araçla 12.870 km, 94 numaralı araçla ise 12.575 km sonrası Peugeot, istikrarlı bir şekilde ilerleme kaydetti ve rekabet gücünü artırdı. Sırada sezonun son testleri var; Nick Cassidy, Mathias Beche, Alex Quinn ve Malthe Jakobsen iki PEUGEOT Hypercar'ı kullanacak. Team Peugeot TotalEnergies, yıl boyunca verdikleri destek için tüm iş ortaklarına teşekkür etti.
Peugeot Sport Teknik Direktörü Olivier Jansonnie: "Aslında daha iyi bir sonuç için gereken tempoya sahip olsak da, bizim için çok zorlu bir yarıştı. Sonlara doğru lastik kullanımını optimize etmek için stratejilerimizi ayarlamaya çalıştık, ancak iki güvenlik aracı periyodu olabilecek en kötü zamana denk geldi ve liderliği kaybettik. Sonrasında ise arayı kapatmak imkansızdı."
Paul Di Resta (PEUGEOT 9X8 #93): "Oldukça hayal kırıklığı yaratan bir yarıştı. Yazık oldu, çünkü iyi bir başlangıç yapmıştık ve São Paulo'dan beri güçlü bir seri yakalamıştık. Ne yazık ki bugün işler yolunda gitmedi. Yine de olumlu bir sezondu ve 2026 için mücadeleye devam edeceğiz."
Théo Pourchaire (PEUGEOT 9X8 #94): "Asıl hedefim gelecek sezon için öğrenmek ve deneyim kazanmaktı. Elbette, nihai sonuçtan biraz hayal kırıklığına uğradım, ancak son güvenlik aracı periyodunda şanssızdık; pit stopumuzdan hemen sonra geldi. Yine de, yarışın başındaki tempomuz umut vericiydi ve daha da ileri gidebileceğimizi biliyoruz. Şimdi tamamen 2026'ya odaklandık."