TEAM PEUGEOT TOTALENERGIES YARIŞ SONRASI TEST SÜRÜŞLERİ İLE SEZONU BAHREYN’DE KAPATTI
Bahreyn 8 Saat yarışından bir gün sonra Team Peugeot TotalEnergies pilotları Mathias Beche, Nick Cassidy, Malthe Jakobsen ve Alexander Quinn, Sakhir pistinde PEUGEOT 9X8'in direksiyonuna geçti. 2026 yılından itibaren Team Peugeot TotalEnergies için tam zamanlı pilot olarak görev yapacak olan Nick Cassidy ise günün en hızlı ikinci turunu attı. Malthe Jakobsen de yeni sezona hazırlık olması adına değerli veriler toplamak üzere birkaç tur attı.
Team Peugeot TotalEnergies teknik personeli Bahreyn 8 Saat yarışının sona ermesinin hemen ardından, ertesi gün yapılacak test için iki PEUGEOT 9X8'i hazırlamak üzere hemen çalışmaya başladı. Gece, mekanikerler ve mühendisler için oldukça kısaydı, ancak sabahın ilerleyen saatlerinde Aslanlar, günün pilotlarını karşılamaya hazırdı: Mathias Beche, Nick Cassidy, Malthe Jakobsen ve Alex Quinn.
Danimarkalı pilot Malthe Jakobsen, Nick Cassidy direksiyona geçmeden önce 94 numaralı araçta orta sertlikte lastiklerle referans tur zamanı belirlemekle görevlendirildi. PEUGEOT 9X8'i daha önce Austin'de test eden Yeni Zelandalı pilot, yaklaşık 30 tur atarak sabahın beşinci en hızlı derecesini (1:50.436 dk) elde etti. 93 numaralı aracı Alex Quinn ve Mathias Beche paylaştı ve pilotların her biri 17 tur attı. Öğleden sonra Malthe Jakobsen, 94 numaralı aracıyla bir gelişim programını tamamladı.
Malthe Jakobsen, “Çaylak testi önemli bir gün, çünkü yıl boyunca test fırsatlarımız sınırlı. Ne kadar çok tur tamamlayabilirsek, beş saatlik sürüş boyunca her iki araçla da o kadar çok veri toplayabiliriz. Çok sayıda kontrol noktası ve test lokasyonu içeren kapsamlı bir programımız vardı. Ayrıca Mathias veya Alex gibi yeni sürücülere aracı test etme ve geri bildirim sağlama fırsatı da sunuyor. Bu, gelecek sezon için önemli bir hazırlık” dedi.
Bununla birlikte Alex, Mathias ve Nick, sırayla 93 numaralı aracın direksiyonuna geçti. Yeni Zelandalı pilot, antrenmanlarda ikinci en hızlı zamanı (1:49.376 dk) elde ederken, iki çaylak da oldukça rekabetçi tur zamanları elde etti.
Nick Cassidy: “Bahreyn'de gerçekten harika bir gün geçirdim. Çok önemliydi çünkü tamamlanan her tur 2026 yılına doğru atılan yeni bir adım niteliğindeydi. Bu pist, Austin'den çok daha fazla lastik aşınmasına neden oluyor, bu yüzden bunu daha detaylı anlamak ilginçti. Takım hakkında çok iyi hissediyorum. Her şey mükemmel gidiyor.”
Alex Quinn: “Bu eğitimden gerçekten keyif aldım. Öğrenilecek çok şey vardı, özellikle farklı sistemler ve aracın bunlarla nasıl etkileşime girdiği konusunda. Oldukça karmaşık bir sistem. PEUGEOT 9X8, normalde kullandığım otomobillerden çok daha güçlü, ancak direksiyon başında kendimi çok rahat hissettim. Ekip ile iki harika gün geçirdim; gerçekten bir aile gibi hissettim. Çok sıcak bir karşılama gördüm.”
Mathias Beche: “Bu harika bir fırsattı ve beni bu kadar sıcak karşılayıp araca alışmamda bana yardımcı olan tüm ekibe teşekkür etmek istiyorum. Buraya gelmeden önce çok önemli olan simülatörde eğitim alıp sistemlere aşina olma fırsatı buldum. Takımın resmi pilotlardan farklı bir geri bildirim beklediğini düşünüyorum. Bahreyn, lastik aşınmasını etkili bir şekilde kontrol etmek için dikkat ve özen gerektiren zorlu bir yarış pisti. Umarım gelecek için faydalı bilgiler sunabilmişimdir. PEUGEOT 9X8'i sürmüş olmaktan büyük gurur duyuyorum.”